Kaksi aikuista ja auto alle 6m Saksaan

KATEISTO EERO 22.01.2008 13:42

Halvin reitti kahdelle alle 6m retkeilyautolla Lubeckiin: Finnlinkillä Ruotsiin 140e, sillat Öresund 36e ja Isobelt 29e yht.205e Lautta Helsinborg-Helsingör säästäisi vielä pari euroa. Tietysti tulee polttoainekuluja n.130e. Mutta tuo kuusi metriä tuntuu olevan maaginen raja noilla silloilla ja Rödby-Puttgarden lautalla. Superfastilla matkustaa kaksi ja auto hintaan 469e, kun Finnlinesin hinta ruokineen on 566e (ennen.15.6)eli jos valitsee Finnlinesin kannattaa kahden syödä sitten 97 euron edestä ja vähän enemmänkin. Me ajattelimme syödä vähän vähemmän ja mennä menomatkan Superfastilla.

HALONEN ARTO K 22.01.2008 15:18

Kannattaa sittenkin teidän mennä hesasta traveen, tulee euron halvemmaksi. Nimittäin superfastilla ateriapaketti maksaa 49 E ja se kertaa 2 on 98 E. siis voitat euron kun menet paremman palvelun laivalla. Tosi on...

terv A.H

HALONEN ARTO K 22.01.2008 15:19

Niin ja vielä huomioon , polttoainekulut rostek-trave muutama litra hintaan lisää..

PESONEN OSSI K 22.01.2008 20:20

en tiedä mistä olet saanut päähäsi että alle kuusi metrinen maksaa vähemmän ei siellä kukaan mittaa on valmiiksi hinnat henkilö-autolla oma hinta asunto.autolla oma hinta auto-vaunu oma hinta kyllä tiedetään kuljetaan joka vuosi mennen tullen espanjaan asumme ruotsissa

SILMUNEN HANNU 22.01.2008 20:48

Tässä kädessäni on Scandlinesin tämän vuoden hinnasto ja kyllä siinä seisoo ihan eri hinnat yli ja alle 6-metrisille asuntoautoille.Ja aina se pituus on meiltä ainakin kysytty.

t.Kaarina

JANHONEN MATTI 22.01.2008 21:14

Kyllä ne saattaa mitatakin tai vaatia rekisterikirjan nähtäväksi. Viime kevään Espanjan reisulla jouduin Ruotsin päässä Scandlinesin lippua ostaessani maksamaan 6,14 m pitkästä autosta <8 m mukaan ja Saksan päässä palatessa <6 m mukaan.

PESONEN OSSI K 23.01.2008 20:50

ei meilä ole koskaan sillalla kysytty kuinka pitkä on vaunu -auto se on yksi hinta eikä johdu pituudesta älkää puhuko soopaa ei niillä ole aikaa tulla mittaan niitä mutta laivaan jos menet niin kyllä kysytään kuinka pitkä yhdistelmä on ei meilä ole tultu koskaan mittaamaan

HAAPANEN TIMO S 23.01.2008 21:08

Ei ne mittaa.Pyytävät rekisteriotteen ja katsovat sieltä.Jos et ole ymmärtävinäsi mitä kysytään,tarjotaan korkeinta maksua. Sitten kun olet kiireesti antanut rekisteriotteen,tulee oikea hinta.

KATEISTO EERO 24.01.2008 10:35

Ei silloilla olekaan jatkuvaa kontrollia vaan aika ajoin tehtyjä tarkastuksia. Jos jäät kiinni,on maksu viisinkertainen ja on maksettava heti. Näin kertoi minulle päivittäin yli ajava tanskalainen.

ESKELINEN MATTI 24.01.2008 10:39

Kyllä muuten mittasivat ainakin viime kesänä Puttgardenissa, vaikka kuinka näytin rekisteriotetta,mutta kun oli kaksi polkupyörää telineessä niin tyttö ei uskonut auton mahtuvan 6 m sisään vaan sanoi että on pakko tarkistaa, tuli kopista ulos ja mittasi kahteen kertaan, naurahti ja sanoi auton pituuden oleva tarkalleen 6 m ja maksu näin ollen halvemman kategorian mukaan.Ainakaan tällä tytöllä ei ollut mitään kiirettä vaikka perässä oli melkoinen jono, että noin viime kesänä, heinäkuun alkupäivinä.

JANHONEN MATTI 24.01.2008 10:46

Kun laivojen ja siltojen hinnoittelu on metrihinta niin kyllähän ne kaikki ajoneuvot mitataan. Ei tietenkään millään mittanauhalla vaan optisesti, silmukalla tai laserilla. Mites muuten se hinta olisi näytöllä jo odottamassa kun ajat sillan ylityksessä kassalle tai maksat kortilla. Rajatapaukset voidaan satamassa tarkastaa rekisteriotteesta. Eikä ajoneuvoja pelkästään mitata vaan myös kuvataan. Esim. laserin sädekimpputekniikalla liikkuvan auton mitat voidaan mitata erittäin tarkasti samoin nykyaikaisella videotekniikalla.

HÄLVÄ TEUVO 24.01.2008 11:27

Siks mä oon iskeny vastaan ja hankkinu auton, jonka pituusmitta on 5998 mm. Siis selvästi alle 6 meetriä.

TeeHoo

KNAAPI JUHA 24.01.2008 11:29

Mikäs tuota Pesosta mahtaa närästää kun keskustelu on jatkuvaa tyytymättömyyttä toisten puheisiin. Mahtuu niitä mielipiteitä varmaan keskusteluun...

Toisin kuin Pesonen sanoisin kyllä, että omalla kohdallani sillalla on mitattu. Öresundsbron maksupisteessä odotti automaatissa valmis maksuehdotus, jonka hyväksymällä Shellin kortti kävi maksuvälineenä.

Arvelin, että jonkinlainen valokenno mittauksen suoritti ja alle 6 -metrinen sprintteri 230 cm korkeudella sujahti henkilöautojen kanssa samaan maksuluokkaan.

Terv. Juha

PESONEN OSSI K 24.01.2008 16:03

ei pesosta mikään närästä mutta ihmettelen teitä kun ette usko mitään mitä toinen kirjoittaa me kuljemme joka vuosi siltojen yli mennen tullen sanoin vaan nne kaikki on hinnoteltu valmiiksi kysykää ensi kerralla kun meette silloille että katsooko kuinka pitkä auto tai vaunu-auto tai asunto-auto on jos osaatte sen verran ruotsia eikö teitä saa arvostella mutta te kyllä saatte

HAAPANEN TIMO S 24.01.2008 18:21

Kova kina, ja kaikki olivat oikeassa.

PESONEN OSSI K 24.01.2008 20:41

niin on kaikilla omat mielipiteet eihän siitä tulis mitään jos kaikki olis samaa mieltä heeee

ARO PERTTI 25.01.2008 11:28

Me kuljemme tuota Ruotsi-Tanska väliä aika usein ja jo vuosia sitten on todettu että silloilla on optiset mittalaitteet.Enkä minä luule vaan tiedän. ;-)

PESONEN OSSI K 25.01.2008 19:14

ei sielä ole ollut mitään mittalaitteita se on köntti hinta joka ajoneuvolle

SILMUNEN HANNU 25.01.2008 19:35

Sen verran uteliaaksi tulin,että vierailin sen sillan nettisivuilla.Ja tuollaisen sieltä löysin,eli alle ja yli 6-metrisillä on eri hinnat.Ja yhdistelmät maksavat pituutensa mukaan.

t.Kaarina

"If you are planning a single trip across the bridge, the cash price is the best solution for you. You pay at the toll station.

) Cars over 6 m with trailer or caravan are priced according to total length.Read more Price per single trip Motorcycle EUR20 Car up to 6 m EUR36 Van and minibus 6-9 m EUR71 Car up to 6 m with trailer/caravan, mobile home over 6 m EUR71 Coach over 9 m EUR151 Lorry over 9 m EUR106 "

PESONEN OSSI K 25.01.2008 20:08

olet kaarina kyllä nero puhut englanttia voi voi pitää oikein näyttää olen huomannut että te tiedätte kaiken olen lukenut kaikki palstat mutta me asutaan täällä ja käytetään siltoja kun mennään eurooppaan melkein joka palstalla on teidän kirjoituksia että ootte oikeassa eikä kukaan muu tiedä mitään

HÄLVÄ TEUVO 25.01.2008 20:20

Jospa ruåtti sopis paremmin. Sillan kotisivuilta lainaus: "I betalstationen sker en automatisk uppmätning av fordonet inklusive påbyggnad eller släp".

M.O.T

TeeHoo

SILMUNEN HANNU 25.01.2008 20:25

Ei me Ossi ollenkaan tiedetä kaikkea:)

Tuon englanninkielisen tekstin kopioin sillan nettisivuilta,enkä itse kirjoittanut.Olisin muuten kopioinut ruotsinkielisen sivun,mutta kun tuossa oli hinnat euroissa ja siinä toisessa kruunuina.Niin ajattelin että ehkä useimmille meistä euro-hinnat on tutumpia.

Niitä siltoja ja lauttoja mekin käytetään.Mutta en luottanut muistiini,kun olit niin kovasti eri mieltä.Asia kuitenkin vaivasi minua ja halusin sen tarkistaa.Tarkoitus ei ollut ärsyttää ketään vaan selvittää asia.Joku,joka ei siltoja/lauttoja ole käyttänyt,voi sitä tietoa tarvita.

Ystävällisin terveisin t.Kaarina

ARO PERTTI 25.01.2008 20:27

Ossi pieni.Et sinä ainoa suomalainen ole joka asuu Ruotsissa mutta sokein tunnut olevan.Ruotsin ja Tanskan väliä on liikuttu paljon ja usein kun sattuu asumaan ystäviä Köpenhaminassa. Tosin 40:nen matkan jälkeen lopetettiin laskemasta.Jos joku on tietäväinen niin se olet sinä Ossi pieni.Lopeta tuo räksytys ,et ole edes ainoa täällä palstalla ,joka matkailee ,sitävastoin suvaitsemattomin kirjoittaja ylivoimaisesti! Taidat myös olla kateellinen Kaarinalle ,kun hän kirjoittelee hyviä matkakertomuksia aloittelijoiden iloksi.;-((

PESONEN OSSI K 25.01.2008 21:03

ei olla kenellekään kateellsia saa kait toisetkin sanoa mielipiteen

LEMPIÄINEN JUKKA S 25.01.2008 21:14

Ai noi lauttojen/siltojen hintojen riippuvuus auton pituudesta onkin mielipidekysymys...

HÄLVÄ TEUVO 26.01.2008 09:12

Lopettakaa nyt h-tissä se toistenne sättiminen. Kuten yllä kirjoitin ja mielestäni ratkaisin kiistan sillalla mitataan ajoneuvot. Todennäköisesti ( en siis sitä tiedä) siellä on valokennoihin perustuva mittaus, joka antaa riitävän tarkan tiedon ajoneuvon pituudesta varusteineen ja mahdollisine perävaunuineen. Ainakin me mentiin alle 6 m taksalla. No meillähän onkin selvästi alle 6 m auto ( 5998 mm !).

TeeHoo

PESONEN OSSI K 26.01.2008 10:10

lopetetaan jokainen pitää oman mielipiteen kiitos

KERÄNEN KAUKO I 26.01.2008 10:27

Lisäksi ne muutamat sentit/kymmenetsentit auton kulukorvaukset. Vaikkakin täällä joskus joku sanoikin, että auto on kerran maksettu. :))

HÄMÄLÄINEN JUHA 03.03.2008 00:40

Lueskelin viestejä läpi ja jäi tämäkin asia vaivaamaan, alla lainaus oresundin sillan sivuilta. Mikäli ymmärsin oikein autoista otetaan kaksi kuvaa joista toisesta saadaan auton pituus ja toisesta rekisteri numero, jotka kassalla yhdistetään maksuksi.

http://www.oresundsbron.com/library/?obj=1992

The classification system Vehicle classification depends on the length of the vehicle. This is measured by a special measure system which the vehicle passes through. The appropriate toll fee is then determined. Each lane is equipped with two cameras – one which photographs the vehicle from the front to record the registration number and one from above that registers the length of the vehicle. The images are electronic and are used in cases where payment is disputed. At the entry to the lanes, an entry barrier and a light red/green signal, which indicates whether a lane is open or closed, has been installed. In each lane, an exit barrier and a display which provides the customer with information about the vehicle’s category and price and whether the payment has been approved has also been installed.

HÄLVÄ TEUVO 03.03.2008 11:13

Ei tää mitään mielipiteitä tarvitse. Mittaus on fakta. Edellinen englanninkielinen lainaus on tosiasia, ei mielipide. TeeHoo

PESONEN OSSI K 08.03.2008 11:35

höpö höpö ollaan joka vuosi kuljettu eikä ikinä mitattu vaunu -auto ne on valmiiksi hinnoiteltu kysy seuraavan kerran kun menet kun puhutte niin hyvin englanttia

AHONEN KAI 08.03.2008 13:53

Meillä oli 5,66m pitkä auto aiemmin ja fillaritelineellä fillarit, niin se vaan napsahti yli 6 metrin maksu, eikä kelvannut skånea hieman kimeällä äänellä puhuvalle vanhemmalle rouvashenkilölle mitkään rekisteriotteet tai selitykset.

JANHONEN MATTI 08.03.2008 14:14

Niin on valmiiksi hinnoiteltu - mutta metrihinnoiteltu. Ennen tietulliasemaa ajoneuvon pituus mitataan optisesti. Näin maksun perijä näkee/itse näet näytöltä (korttimaksu) mihin maksuluokkaan ajoneuvo kuuluu ja mikä on maksu. Autot myös korkeusmitataan ettei pääse käymään niin, että sillalle ja tunneliin pääsee edes vahingossa ylikorkea ajoneuvo. Kaarina Silmunen tuolla aiemmin jopa aukikirjoitti tänne sivuille sen hinnoittelun. Pitäsiköhän se vielä kääntää suomeksi Ossille.

PESONEN OSSI K 10.03.2008 11:07

hölö hölö ollaan kuljettu niin paljon kyllä ymmärretään mitä siellä lukee kohta te kirjoitatte että pitää maksaa jos on vaikka lapsia mukana ajatelkaa mitä kirjoitatte pidätte toisia tyhmänä itse mutka tiedätte kaiken

KUKKONEN ESA 10.03.2008 15:33

Mie en halua mitenkään ketään loukata, enkä mitenkään provosoida, mutta kerronpa kuitenkin meidän omat kokemukset Öresundin ja Stora Beltin siltojen hinnoittelusta. Menimme eka kerran yli Öresundin sillasta v. 2000 avajaisyötä seuranneena aamuna. Automme oli silloinen 5,95 m pitkä tetteli ja persauksissa pyöräteline, maksu sillalla apauttirallaa 475 Tanskan kurnua. Samoin takaisin tultaessa sekä Stora Beltillä. Menimme v. 2002 samoja jälkiä, mutta automme oli vaihtunut 5,95 m pitkään ilman pyörätelinettä, maksu 280 tanskalaista.( Takaisin tultaessa myös) Vuonna 2003 menimme taas samoja jälkiä Eurooppaan, nyt automme oli vaihtunut yllättäen taas uuteen 6,75 m pitkään versioon, hinta silloilla 475 tanskalaista. Mukanamme oli tuttavapariskunta, joiden auto oli 5,95 m pitkä, heillä sama ylitys maksoi 280 tanskalaista.Pari kesää mentiin laivalla suoraan Saksaan, mutta v. 2006 tuolla samalla 6,75 m pitkällä Via Ruotti, hinta Öresundissa 475 Tanskan kruunua. Saman maksoi myös yllättäin takaisin tultaessa. Tarkistin nuo hinnat vanhoilta videoilta, kun tahtoo vaivata tuo ajoittainen muistamattomuus. Siinä maksukopin ikkunassa on kyllä hinnastossa asuntoauton ja -vaunun kuvat ja yhtenäinen hinta. En osaa sanoa, milloin kyseiset kuvat sinne ovat ilmestyneet, mutta nousevana suvena kytkyttelemme ihan uteliaisuuden vuoksi Öresundin sillan yli ja katsomme, mitä maksaa nyt, kun auto vaihtui viime keväänä reilusti alle kuusmetriseen(599,8 cm) teräskoppaan. Muuten käyttämme Putgartenin lauttaa. Viime kesänä jäi tuo testi tekemättä, kun piti korkata Finnlinesin Star-laivat. Palataan astialle heinäkuulla, kun nähdään lopulliset "testitulokset". Hyvää kevättä ja mieleenpainuvia reissukokemuksia kaikille! T: Esa

HÄLVÄ TEUVO 10.03.2008 16:27

Muistiin, etä v 2008 alusta Öresundsbrolla ei enää myydä kombilippuja Saksaan. Sen sijaan Helsingborgin satamasta edelleen saa entiseen tapaan. Pieni alennus SFC kortilla Ruotsin ja Tanskan väliseen taksaan ( 10%).Tänä vuonna meinaan ajaa Jyllannin kautta. Aika halpa( siinä 55€ kombilippu). TeeHoo

SILMUNEN HANNU 10.03.2008 16:44

Ja HH-ferries on oikeesti hiukan Scandlinesia halvempi ja siltä saa myös ostettua combi-lipun He-HE plus Röd-Putt.Ja saa alennuksen joko autoliiton tai karavaanareiden kortilla, mutta en ikinä muista kummalla minkäkin välin,sorry..:)

t.Kaarina

AHONEN KAI 10.03.2008 18:36

H-H Frerries antaa SFC- kortilla -10%, Scandlines nou.

PINOLA OLLI P 11.03.2008 08:34

Niillä sillolla tuntuu mittaukset vaihtelevan.Viimeksi kun mentiin as-autolla pituus vajaa 6m plus fillarit mennessä ekalla sillalla maksettiin alle 6m mukaan,samoin toisella.Takaisin tullessa ekalla sillalla yli 6m mukaan.Myös toisella sillalla vaadittiin korkeampaa maksua.Ruvettiin väittelemään ja näytettiin kuitti edelliskerran ylityksestä.Tuli kaksi pitkätukkaa mittanauhan kanssa,tulos alle 6m.Kotona mittasin 6.35m että silleen.

WILHELMSSON LEIF 11.03.2008 09:59

CCS kortilla 6€ saat kaikista laivoista alennuksen + lukemattomista muista paikoista. ;-)

ARO PERTTI 11.03.2008 10:32

Onkos Ossi taas vauhdissa . Etkö koskaan anna periksi. Asia on yksinkertainen tarkistaa jos et usko mitä täällä on ollut esillä siitä mittauksesta.Puheittesi mukaan käytät tätä siltaa usein ja aina maksaa saman ? Onko auto myös sama ? Kysy tai soita sinne niin asia selviää ! Olet harvinaisen jääräpää sinusta olisi ainesta vaikka puhelinvastaajaksi nekin jauhavat jatkuvasti samaa asiaa.Katseleppas linkkiä tässä alla, jos vaikka jotain "kirkastuisi " tai sitten ei.;-))

http://osb.oeresundsbron.dk/frontpage/?lang=45

ARO PERTTI 12.03.2008 11:08

Täytyy vielä täydentää tuota edellistä. Lähetin seuraavanlaisen sähköposti kysymyksen Juutinrauman sillan asiakas palveluun. Tässä alla kysymys ja vastaus, sen pitäisi kertoa kaikki mittauksen ja hintojen kohdalta. En jaksanut suomentaa mutta onhan Suomi kaksikielinen maa ?;-)

Name: pertti aro

Hej ! Hur mäter ni längden på fordon ex. Husbil.

M.V.H. P.A

Hej Pertti,

Vi mäter med hjälp av ljussignaler. Nedanstående finner du priser.

Kontantpriser

Om du vill ha en enkel biljett över bron är kontantpriset den bästa lösning för dig. Du betalar direkt vid betalstationen. Alla priser är i svenska kronor och inklusive moms.

Bil över 6 m med släp / husvagn prissätts efter längd.Läs mer Enkelresor Motorcykel SEK180 Bil upp till 6 m SEK325 Varubil, minibuss 6-9 m SEK650 Bil upp til 6 m med släp/husvagn, husbil över 6 m * SEK650 Buss över 9 m SEK1365 Lastbil över 9 m SEK960

Best Regards / Venlig hilsen / Vänliga hälsningar

Magdalena Löwenhielm

Øresundsbron Kundservice Privat/Kundeservice Privat

Här hittar du oss/Her finder du os

The information in this email is confidential and may be legally protected. It is intended solely for the addressee. Access to this email by anyone else is unauthorized. If you are not the intended recipient, any disclosure or actions taken as a result of the information in this email is prohibited and may be unlawful.

-----Original Message----- From: pertti.aro Sent: 11. marts 2008 08:35 To: KundService Sverige Subject: [KONTAKT PÅ WWW]:

Mail from www.oeresundsbron.com
HÄLVÄ TEUVO 12.03.2008 11:43

Taas tuli faktaa! Ei tartte mielipiteitä. TeeHoo

PESONEN OSSI K 12.03.2008 20:18

sinä aron pentti jos tiedät paremmin kuin joku muu niin antaa olla eikä ole ossi vaan hänen vaimo ossi ei viitsisi teidän kanssa kinata minusta se on hauskaa ollaan kuljettu siitä asti silloilla kun valmistus meillä on 350 km sillalle sanon vaan oman mielipiteen niin kuin te muutkin

ARO PERTTI 14.03.2008 13:30

Johan asia selvisi, ei siis ole ossi vaan vaimo. No mikäs on vaimon MIELIPIDE niistä siltamaksuista .Onko mielipiiteesi ,että aina on sama maksu oli auton pituus mikä tahansa ? Jos auto on alle 6 metriä yhdellä kerralla ja toisella on auto vahtunut 7.5 metriseksi .Meneekö näistä sama siltamaksu ? Toivottavasti ei kysymys ole liian vaikea, aivoja pitää vähän käyttää vastauksen löytämiseen. Mikäs on se mielipide tästä ? ;-)

PESONEN OSSI K 14.03.2008 17:30

olen jo kirjoittanut että jokaisella oma mielipide malmosta yli volvo 940 ja solifer vaunu 5602 600kr ruotsin kr noin 60e en viitsi enään kinata

ARO PERTTI 16.03.2008 10:29

Keskustelu kyllä alkoi matkailuautoista. Sellaisia ei ossin vaimo tunne ?Mitä logiikkaa on puhua autoista ja vaunuista kun toiset puhuu retkiautoista. Teidän hintanne mitaataan optisesti aina samaksi kun yhdistelmäkin on sama. Ei tämän mielipiteen pitäsi olla vaikea ymmärtää ? ;-)

ARO PERTTI 16.03.2008 10:42

Tässä on ajankohtaiset hinnat ( SEK ja EUR ), tosin ossin vaimon erikoishinta 600 Skr tai 60 € puutuvat.Niitä hän saa itse selvittää ;-)

Enkelresor Motorcykel SEK 180 Bil upp till 6 m SEK 325 Varubil, minibuss 6-9 m SEK 650 Bil upp til 6 m med släp/husvagn, husbil över 6 m * SEK 650 Buss över 9 m SEK 1365 Lastbil över 9 m SEK 960

Price per single trip Motorcycle EUR 20 Car up to 6 m EUR 36 Van and minibus 6-9 m EUR 71 Car up to 6 m with trailer/caravan, mobile home over 6 m * EUR 71 Coach over 9 m EUR 151 Lorry over 9 m EUR 106

PESONEN OSSI K 19.03.2008 10:41

luuletko aron seppo etten minä ymmärrä mitään kun olen vähän vanhempi ihminen on kumma kun ei uskota mitä toiset on maksanut ylityksestä sillan yli ja gompi-lippu rörby -putgaren yli saksaan 1100kr ollaan niin paljon reissattu että kyllä tiedän mutta eihän kukaan muu saa mitään tietää kuin sinä vaan jos teillä asunto-auto niin kyllä eri hinta kyllä minä vielä olen tuntenut mikä on vaunu -auto ja mikä asunto-auto että pilkka sikseen

ARO PERTTI 19.03.2008 11:31

Hyvä ossin vaimo, kun hinnoista puhutaan niin täytyy mielestäni puhua ajankohtaisista hinnoista ,eikä siitä mitä maksoi ennen! Voi hyvinkin olla että olette joskus maksaneet mainitsemasi 1100 Skr .Nyt kuitenkin eletään vuotta 2008 ja pitää puhua hinnoista jotka ovat voimassa tänään.Joku voi muuten uskoa tuohon 1100 Skr:n

En ole minäkään mikään 20-kymppinen,pikemminkin 70-kymppinen ja en ymmärrä mitä sillä on merkitystä kun silta ym hinnoista puhutaan.

Linkki alla Rödby-Puttgardenin hinnastosta.Ei löydy 1100 Skr hintaa edes pelkästä RÖD-PUT hinnastosta. ;-)

http://www.scandlines.se/SEFront/Front_SE

ARO PERTTI 19.03.2008 11:53

Tarkennus !Halvin lippu yhteensuuntaan tosta ossin vaimon yhdistelmästä 2008 on 650+715 skr, eli yht 1365 Skr - alennus 10 % RÖD-PUT , mikä antaa loppusumman 1293.5 Skr Edestakainen matka on luonnollisesti 2587 Skr.;-) Auto <6 m, josta tossa alussa puhuttiin maksaa 2008: Silta 325 skr ( 36 €) RÖD-PUT ajankohdasta ja päivästä riippuen 470-655 Skr - 10% alennus 748-915 Skr välillä. T/R 1496-1830 Skr.;-)

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.