- Etusivu »
- Etuteltan puheet »
- Matkailu ulkomailla »
- Huomenna kotimatkalle tällä reitillä
Huomenna kotimatkalle tällä reitillä
Lähdön jälkeen ensimmäinen yö Capmanyssä joka on n. 10 km La Jonquerasta etelään.
Noin 4 km AP-7 tai N II itään päin
http://www.campingalbera.com/en/index.htm
Toinen yö 12 km Clermont-Ferrandin eteläpuolella camping le los auroy
Lähellä moottoritietä ja helppo löytää.
http://www.camping-le-clos-auroy.com/en/
Välillä Biaritz-Clermont-Ferrand ei ole tietulleja, Välille jää Millaun silta jonka ylityksestä peritään siltamaksu. Millaussa hyvä taikopaikka.
Kolmas yö Trierin lähellä Moselin rannalla Campingpark Triologo
http://campingpark.triolago.eu/
Tietullit tällä ajopäivällä jää muutamaan kympiin ja ne saa lähes "takaisin" jos varaa tankkauspaikaksi Luxemburrgin. Trierissä on Fritz Bergerin myymälä ja ajettelin käydä vähän otoksilla.
Neljäs yö Koblensisssa Knaus campingilla
Camping sijaitsee hienolla paikalla Moselin ja Reinin yhtymäkohdassa.
http://www.knauscamp.de/koblenz.html
Viides yö Hampurissa stellplatzilla lähellä vanhaa keskustaa.
http://www.wohnmobilhafen-hamburg.de/
Kuudes yö Lyypekissä
http://www.camping-luebeck.de/
Seitsemäs yö joko Skoneportin stellplatzilla tai Hyltenan Stellplatzilla
Skoneport on n. 55 km Helsingborgista pohjoiseen aivan 4-tien varressa (iso matkailuautoliike vieressä.
Hyltenan Statoil taas n. 12 km Jöngöpingin etäläpuolella lähes Gigantin keskusvarastoa vastapäätä aivan 4-tien varrella.
https://www.campercontact.com/de/schweden/skane/orkelljunga/10970/wohnmobilstellplatz-bengt-i-orkelljunga.aspx?fromsso=1
Hyltena Statoil, 10 matkailuautopaikkaa.
http://circlekhyltena.se/kontakt
Paikat on avoinna koko vuoden, mikä tähän aikaan vuodesta ei aina ole itsestään selvyys.
Paikkojen osoitteet ja koordinaatit löytyy alueiden sivuilta.
Jos siinä Hyltenassa ei haluu yöpyy, niin Jönköpingissä on ihan kiva kämppäri Villa björkhagen. Siinä me oltiin syyskuussa kun palattiin euroopasta. Aamupalaakin oli tarjolla...
Örkeljungan Platzilla maksetaan käteisellä aidassa olevaan laatikkoon. Kruunuja tarvitaan, niitä saa vaihtorahana lautalta kunhan muistaa pyytää. @timppa
Empä ole Ruotsin maaperällä käynyt sitten 2004 ai että vieläkin kurnut käytössä minulla olisi pinkka 20 krunun seteleitä jäänyt silloin voisin edullisesti myydä niitä.
Sain joskus viime vuostuhannella porttikiellon Ruotsiin silloiselta virmamme Sveamamman Suurvisiiriltä.
Viime yö meni tuolla L Alberan campingilla joka sijaitsee hieman La Janqueran eteläpuolella.
Alue sopii hyvin sijaintinsa vuoksi yhden yön paikaksi ja on auki ympäri vuoden
Yöpymishinnan saa lähes takaisin kun tankkaa 50-60 ltr ennen La Janqueraa vanhan tien varrella.
La Janqueran lintutori näytti ollen auki entiseen malliin.
Tänään tultiin Millaun kautta tänne camping le clos auroylle joika on 12 km Clermont-Ferrandista etelään.
Tämä on auki ympäri vuoden, siisti paikka ja kaikki palvelut toimii - jopa lämmintä vettä tulee mikä ei suinkaan Ranskan maalla ole aina varmaa.
Olipa paska keli ajaa Bezieristä tänne. Millaussa kova ukonilma ja vettä ilmssa niin ettei juuri siltaa nähnyt.
Vaan mitäpä sitä ei tekisi säästääkseen muutaman kympin tiemaksuissa.
Eilen tuli ajaeltua Vichyn kautta pienempiä D-teitä ensin Shalon-sur-Saoneen ja siitä moottoritietä Nancyn, Metzin ja Luxemburgin kautta Trieriin. Ranskan tiemaksut jäi näin eilisen osalta 34 euroon.
Siitä "kuittasin" 25 euroa kun ajoitin tankkauksen Luxemburgiin jossa diesel oli eilen 1,01 e/ltr.
Majoitus Trierissä McDonaldsin edessä parkkikentällä 10 muun karavanarin kanssa.
Rauhallinen paikka, mitä nyt pari äänekästä aggregaattia pörisi alkuillasta häiriten hieman.
Varsinaisella stellpltzilla oli vain kaksi autoa.
Muutaman sadan metrin päässä yöpymispaikasta on Fritz Bergerin myymälä josta käteen jäi uusi vessan lavuaarin hana, auton ulkopuolinen "keittiökaappi ja muuta pientä sälää ja samalla vaihdoin saksalaisen kaasupullon täyteen (16,65 e). Tähän mennessä kaasua on kulunut syyskuun 12. alkanella reisulla 8 kg kaasua.
Tästä eteenpäin joudutaan varmaan lämmitämään joka yö. Viime yön alin lämpötila oli +3 C.
Trierissä aivan Fritz Bergerin myymälän veressä on Dekran toimistö jos sattuu Saksan päästötarraa tarvitsemaan.
Tämä päivä meni Moselin laaksoa ihaillessa ja nyt olen Koblenzissa Knaus campingilla.
Täällä on stellplatz camping-alueen portin pielessä ( sama omistaja) ja stellplatziulla on aivan yhtä paljon autoja kun campingillakin. Jostain sekin kertoo, No hinnasta ehkä...
Tuskinmpa missään tämä kokoluokan kaupungissa camping voi olla tämän keskeisemmällä paikalla.
Camping sijaitsee aivan Reinin ja Mosel-jokien yhtymäkohdassa vastapää Saksan kärjessä sijaitsevaa monumentaalista Wilhelm I ratsastajapatsasta.
http://www.knauscamp.de/koblenz.html
Iltaa kaikille. Kesällä käytiin samassa paikassa missä Matti on nyt ja sieltä leirintä-alueen puolelta pääsi joen toisellepuolelle pienellä paatilla maksu oli 1,2€ nuppia kohden. Patsaan takaa lähti köysiratahissi (tai mikä sen nimi on) ylös. Ps. yritän laittaa kuvan jos osaan.
Liitetiedostot
dsc_0075.jpgTänään ajelin Koblenzista tänne Lyypekin campingille. Hampuri jäi tälläkin kertaa väliin.
Tuli 45 tien kautta ja siitä 1-tietä loppumatkan. Vähän huono tievalinta kun silläkin tiellä oli rekkoja enemmän kun tarpeeksi. Mihin Euroopa joutuu noiden rekkojen kanssa?
Ihn turhaa puhetta puhua jostain sähkörekoista, pitää puhua siitä miten kuljetusten kokonaismäärään voidaan vaikuttaa ja mitkä on ne kuljetusmuodot joilla tulevaisuudessa kuljetetaan.
Kyllä Toivon pitäisi olla täällä katsomassa miten täällä Saksassa hiiltä roudataan niin Reinillä kun Moselillakin jokilaivoilla ja hiilenkuljetusjunilla. Reinin rannalla olevalla rautatiellä kulkee vähän väliä 45 vaunun hiilijunia kohti Ruhrin aluetta. Ei kai meille vaan ole puhuttu potaskaa.
Rekkojen määrästä jotain kertoo se, että tänään tein 1-tiellä ennen Musteria oman ennätyksen kun ohitin yhdellä vedolla henkilöautojen seassa ajaen 178 jurraavaa rekkaa. Aikaisempi ennätys oli 58 samalla tiellä. Tällä menolla Euroopaa hukkuu rekkohin jos ei jotain tehdä. Rekkojen suhteen on sikäli tapahtunut myönteistä kehitystä siinä, että niiden välimatkat on nyt pidemmät, eikä ne enää aja kiinni tapapuskurissa.
Lyypekissä tällä hetkellä +4 C, eli kylmä yö tulossa.
Pelastuskaistan muodostamisesta on nyt tullut opastusmerkkejä teiden varsille.
Käytännössä jouduin kokemaan kaistan muodostamisen kun Hampurin ja Lyypekin välillä pari poliisiautoa oli menossa edessä olevalle kolaripaikalle. Kova oli poliiisautojen vauhti siinä autojonojen välissä ja toleranssit pienet.
Nyt olrmme tehneet kaksi edestakaista matkaa Portugaliin niin että rekkoja ei ole ollut jonoksi asti jopa tuolla Saksan 1-tiellä.
Mennessä nyt alas oli laiva melkei tyhjä 7-kannella ei yhtään perää ja 5-kannella muutama rekka. Kaikki hupiautoilijat mahtuivat sisään 7-kannella karavaanareita oli tuolla Rutu-vuorolla n. 10 kpl.
Eilen tulin lautoilla ensin Tanskaan ja siitä edelleen Ruotsiin.
Viime yö meni Hyltenassa ja tätä kirjoittelen jo Kapellskärin lähtöselvityskentällä (siinä aidan viereessä)
Molempien maiden poliiisit olivat tulleet oikein joukolla lauttoja vastaanottamaan, ja halusivat nähdä kaikkien passit. Uteliasta porukkaa.
Mitä sinä passia näyttämään pakolaIsen statuksella Suomeen ja kunnallisella rahoituksella elämään.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.