Finnlinesin ystävänpäivätarjous

Matti Janhonen 14.02.2018 10:57

Tänään 14.2. ystävänpäivänä kevään matkojen liput Saksaan ja Ruotsiin on varattavissa 50 % alennuksella laskettuna standardihinnasta.
Lasketin online varauksessa oman tavallisen varuksen hinnan ja se oli n. 18 % halvempi kun special-hinta
Esim. Naantali-Kapellskär pe 13.4. päivälaiva, meno 51 euroa.

https://www.finnlines.com/fi/laivamatkat

Eero Kateisto 14.02.2018 14:20

Laskin myös hinnan, joka oli suunnilleen sama kuin special-hinta

Eero Kateisto 14.02.2018 14:38

Alennuksen saamiseksi tarvitsee näköjään kirjoittaa alennuskoodi isoilla kirjaimilla!

Veli-Pekka Merikallio 14.02.2018 16:26

Niinpä, mulle antoi Traveen alennushinnaksi 418€, normaalihinta n.490€, missähän se -50% piileksii?
Otanpahan sitten ajallaan sillä hinnalla, mikä sattuu olemaan päivän hinta.

Seppo Laine 14.02.2018 20:28

Finnlinesin matematiikka ei aina ole ihan Elon laskuopin mukaista.

Perttu Kaasinen 15.02.2018 09:09

Nykyään käytetään joukkolaskuoppia hinnoittelussa:-)))

Matti Janhonen 15.02.2018 09:30

Jostain syystä Finnlinesin varausjärjestelmä osasi laskea Naantali-Kapellskär välin alennuksen ihan oikein.

Harri Halinen 15.02.2018 16:41

Finnlinesin nettivarausjärjestelmä on ostettu halvalla, odotuttaa, toimii, ei toimi, toimii jne.
Pari-kolme vuotta sitten ei meinannut edes puhelinpalvelu saada aikaiseksi varausta josta kokemus useamman varauksen osalta.

Matti Janhonen 15.02.2018 19:11

Kun on monopoli niin mitä tuosta väliä.

Perttu Kaasinen 15.02.2018 19:23

Nähtäväksi jää koska tulee mukaan tosissaan matkustajaliikenteeseen tähän itämerelle?

Matti Janhonen 15.02.2018 20:39

Finnlinesistä on nyt tehty rahantekokone.
Tuosta Gimaldien Itämerelle tulosta on huhuiltu. Saa nähdä toteutuuko ja jos toteutuu niin Tallink on silloin liipasimella. Ahvenanmaan perunakeisarit ei Vikingistä luovu.

Harri Halinen 15.02.2018 22:06

Grimaldit laittavat laivansa sinne missä ne tuottavat parhaiten ja jossa kilpailusta on mahdollisimman vähän haittaa. Kun matkustajaliikenne ja kilpailumatkustajista loppui välillä Saksa-Suomi-Saksa ei Grimaldi ollut yhtään kiinnostunut vaan jäi odottamaan että luonto tekee tehtävänsä.
Grimaldilla on riittävästi vaihtoehtoja laittaa laivansa minne haluavat mm. riippuen määräsatamien maiden lainsäädännöstä.
Esim. varsinkin Suomen ja Saksan lainsäädännöt eivät houkuttele ajamaan ko. väliä. Osin he odottivat Tallinkin tulevaisuutta joka oli (on?) hyvin epävakaan talouden varassa.
Jos Tallink ei olisi saanut valtiollista tukea (pankin kautta) se olisikin romahtanut. Sen jälkeen olisi Saksa-Suomi-Ruotsi -linjat kelvanneet Grimaldille koska kovaa kilpailua ei olisi jatkamisesta ollut.

Timo Haapanen 16.02.2018 08:22

Ruotsi- Suomi välillä on kova kilpailu ja Finnlines vastaa siihen hyvin. Tosin mun muisteluissani paivälaivan ja yölaivan hintaero oli takavuosina paljon pienempi.

Traven linjan viime vuosien rutuhinnat ovat olleet varsin kohtuullisia, 320-370 kaksi+ auto. Silla hinnalla ei Ruotsista kannata ajaa, himpun alle 200 menee paatteihin sieltä halvimmillaan ja 1000 km päälle.

Tietysti jossain vaiheessa tarvitaan vielä lisää kapasitteettia Tallinnan linjalle. Sopivassa raossa sinne yksi uusi toimija joskus mahtuu kilpailua lisäämään. Tunneliahan ei kuulemma kannata tehdä.

@timppa

Matti Janhonen 16.02.2018 09:49

Halinen

Mitä tarkoitat tällä.
"Esim. varsinkin Suomen ja Saksan lainsäädännöt eivät houkuttele ajamaan ko. väliä. Osin he odottivat Tallinkin tulevaisuutta joka oli (on?) hyvin epävakaan talouden varassa".

Kyllä Finnlinesin tilinpäätökset kertoo jostain ihan muusta.

Matti Janhonen 16.02.2018 10:02

Rutuhinnat on rutuhintoja ja sopivat rajoitetusta tarjonnasta johtuen vain heille.

Kyllä Finnlinesin hinnat tavalliselle karavaanarille ovat kalliita ja ovat monelle todellinen este varsinkin kesällä matkustavalle lähteä Euroopan turneelle.
Kesäaikana meidän "saarilisä" Eurooppaan matkaavalle karavaanarille on yli tonnin, ja se on paljon.

Special-hinnat on toki hieman halvempia, mutta sen varaustyypin peruutusehdot taas on kohtuuttomia ja eivätkä perustu kapasitettikysymykseen vaan saavutettuun monopoliin reitillä.

Perttu Kaasinen 16.02.2018 10:37

Italiassa on tietotaitoa merenkulkuun ja rahaa,menihän Pietarin matkustaja liikeennekin italiaanoille, että
ans´kattoo nyt mitä tulee.

Alf Lindblom 16.02.2018 19:22

Kuten Janhonen on usein maininnut, parhaat tarjoukset saa soittamalla. Meillä kun tuo matkanteko ei ole aikaan sidottu, niin etukäteen ostettavat matkat ei sovi. Ollaan aina tilattu matkan 1 - 5 päivää etukäteen ja hinta on ollut noitten kiinteitten etukäteen maksettujen tajousten mukaiset kun vähän puhuu myyjän kanssa mukavia.

Seppo Suomi 16.02.2018 22:48

En näköjään osaa puhua mukavia Finnlinesin tyttöjen ja poikien kanssa kun en saa euroakaan pudotettua nettihinnasta. Torstainakin katsoin netistä meno-paluu hinnan Saksaan, mutta en uskaltanut vielä ostaa lippua kun keskiviikkona olin vielä sairaalan leikkauspöydällä. Perjantaina aamulla tuntui siltä että Sunnuntaina uskalletaankin jo lähteä ja sitten netti auki. Yllätys, hinta oli pompsahtanut yli 200 € yössä. Soitin asiakaspalveluun ja sain sieltä saman hinnan vaikka yritinkin puhua mukavia. Tästä suivaantuneena päätin että matkaamme Via Dolorosaa pitkin. Juuri äsken tulimme Olhaoon ja saatiin pestyä suolat autosta. Kaippa sitä nyt voisi rentoutua muutaman Sagresin kanssa.
@seppo


Huomio täältä Espanjasta ja Portugalista. Tuntuu että joka puska ja parkkipaikka on täynnä autoja joissa on tunnus " F ". Onkohan Marokosta tullut "ransuille" lähtö ?
muokattu: 16.2.2018 22:54
Kaj Nyyssönen 17.02.2018 08:04

ransujen lähtö marokosta tuli jo kolmisen vuotta sitten kun heidän hallitus ilmoitti ettei heidän turvallisuudesta ole enään takeitta sielä

Harri Halinen 17.02.2018 16:43


Vastaus Matti Janhoselle: Tutkipa Tallinkin tilinpäätöstä ja varsinkin sitä osaa miten tulos on tehty ja miten yritykseen sijoitettu pääoma on tuottanut. Varsinkin tuottojen pitkäaikainen vakaus on riski. Ei ollut muuta syytä aiemmin sijoitukselle kuin turvata liikenteen joutumasta muille.
Tuo mainittujen maiden tulokseen vaikuttava lainsäädäntö ja liikennetuki eivät ole niin vakaalla pitkäaikaisella pohjalla että se mahdollistaisi pitempiaikaisen sijoittamisen huomioiden se suht korkea hinta mitä jo aiemmin ko liikenteen hallussapidosta maksettu. Ruotsalaisilla oli varaa sijoittaa ko. liikenteeseen aiemmassa tilanteessa, muut eivät katsoneet riskin arvoiseksi.


Unohtui suht´ vaatimaton jatkuva rahtiliikenne linjoilla moneen muuhun rahtilinjaan verrattuna.
muokattu: 17.2.2018 18:24
Matti Janhonen 17.02.2018 18:41

Kun puhutaan Tallinkista niin pitää tietää mistä Tallinkista todella puhutaan.
Puhutaanko Tallink Grupista vai
Tallink Silja Ab:tä vai Tallink Silja Oy:tä. Kaikki eri yhtiöitä.

Sen tiedän, että Tallinkin pörssitiedotteessa 2017 on viitattu yhtiö strategian uudelleen arviointiin, ja usein se pörssiyhtiön tiedotteessa enteilee bisneksestä luopumista.

Mutta toki on selvää, että ei Suomen matkustajalaivaliikenne voi jatkuvasti kasvaa.
Tilanne Helsingin ja Tallinnan välillä ei ole kestävällä pohjalla.
Joidenkin alusten kerrotaan kulkevan maakaasulla, mutta todellisuudessa ne pitää liikenteessä alkoholi.



Harri Halinen 17.02.2018 20:25

Olen puhunut koko ajan Tallink Siljasta eli siitä joka on konsernin pahin ongelma edelleen, ja josta tehtiin kauppa silloin kun nuo linjat (mm kolmio Tallinna, Tukholma, Helsinki) vapautuivat myyntiin. Tallinkhän oli hyvin lähellä konkurssia ja kuten kirjoitin pelastus löytyi Ruotsista koska ruotsalainen pankki olisi menettänyt paljon.
Pohdittiin mm. kolmioajelua mutta todettiin liikaa kulkijoiden aikaa vaativaksi. Monta muutakin vaihtoehtoa on ollut esillä mm. määräsatamien vaihtoja tai rantareittejä muttei löytynyt riittävää asiakaskapasiteettia. Epäilen, että jos saisivat omansa pois olisi ostettavissa. Ostajaehdokkaat odottavat sen tippuvan käsiin?
Tilanne on jatkunut jo kauan ja jotain varmaan tapahtuu, milloin, pian?
Oliko Viron päätökset alkoholiveron nostosta ratkaiseva isku, en tiedä?


Viron alkoholivero on edelleen kovin sekavaa, puhuttiin veronnoston puolittamisesta, noston poistamisesta kai muustakin. En ole seurannut kun ei kiinnosta.
muokattu: 17.2.2018 20:29
Matti Janhonen 17.02.2018 21:23

Grimaldien suku on harjoittanut varustamotoimintaa 700 vuotta.
Kyllä ne jaksaa odottaa.

Perttu Kaasinen 17.02.2018 21:40

Matti oikein oivallettu, vaikka huhutaan kiinalaisista mutta todellisuudessa italialaisilla voi olla enempi kiinnostusta itämerelle,mutta raha ratkaisee.

Harri Halinen 19.02.2018 13:19

Jollei raha ratkaisisi kuka sitä viitsisi tehdä?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.