Nopeuskamerat

NIEMINEN RAIMO 06.04.2007 12:35

On siitä kivoja että koskaan ei tiedä missä Jallu luuraa. Latasin MS Autorouteen nopeuskamerat ja tältä näyttää esim: Tampere-Lahti väli. http://www.cig.canon-europe.com/a?i=CIhNYQFKw0

LAINE PENTTI 06.04.2007 13:06
Mitä iloa niistä tiedoista on?
HUUSKO AKI 06.04.2007 13:11

Joo onhan noita liikennekameratolppia tosiaan aikamoinen määrä tuollakin tien osalla. Eikä tiedä missä tolpassa se Jallu luuraa...No "kone" antaa tietoa: edessä liikennelamera, ja jos sitä ei jaksa kuunnella, saahan sen hiljaiseksi. Tuo vakoinopeudensäätäjä on oiva varuste, eipä tarvitse nopeumittaria aina vilkuilla ja Jallu saa luurata rauhassa, kun vain muistaa säätää sen nopeuden sallitun mukaiseksi.

KALLIO ANTTI 10.04.2007 17:27

hullua hommaa nuo nopeus kamerat ja maksaa paljon eikä niistä ole paljon hyötyä vain jarruvalot palaa hetken ennen pönttöä sen jälkeen savu nousee ARSINKINKIN KUN PAREMPIAKIN KEINOJA ON OLEMASSA

KALLIO ANTTI 10.04.2007 18:32

JÄI VÄHÄN KESKEN TUO ÄSKEINEN KIRJOITUS Niin fiksumpi keino olisi laittaa nopeusrajoituspylvääseen radiolähetin joka lähettäisi singnaalin mitä nopeutta saisi ajaa ja autoon vastaanotin joka rajoittaisi auton nopeuden määrättyyn nopeuteen ei olisi hurjastelijoitä sen jälkeen ja kaupunki aluenopeuskin toimisi

RAUTIAINEN KARI 12.04.2007 14:25

Ja samalla monta muuta asiaa. Kyllähän auton pitäs tietää missä saa ohittaa ja missä varoa hirviä jne. Kaikki tarvittava tekniikka on olemassa kyllä.

Eikä sitä tarvita välttämättä tollasia rajoituksia, voihan ne tehdä vielä fiksummin. Kas kun hätätilanteita varten auton mentävä kovempaakin, ja siksi rajoittaminen ei ole oikea tapa. Tuolla muualla maailmassa on tehty hienoja keksintöjä. Laitetaan koulun kohdalle kameratolppa, ja jos siihen tulee liian kovaa niin syttyy punaiset liikennevalot. Ja takana soittavat torvea kun kusipää meni ja sytytti punaset eli pysäytti liikenteen. Ja jollei punasta tottele niin kuvaa läpiajajan ja sakot tulee ylinopeudesta ja päin punaisia ajamisesta. Käypi kalliiksi.

Tässä tullaan sen tärkeän jutun eteen, on oman edun mukaista ajaa rajoitusnopeutta. Kaikille kun se muitten etu tai turvallisuus ei merkitse mitään.

PALIN MATTI 12.04.2007 15:59

Ekkö oo Antti huomanu, että niitä noppeusrajotuksesta signaalin lähettäviä vehkeitä on teitten varret pullollaan? Net on semmosia tolopan nokasa olevia pyöreitä keltasia peltilaattoja, joisa on punanen se ympyrän reunus ja siinä keskelä seisoo isoila lumeroila se, palajonko sen signaaliopasteen jäläkkeen saa olla ajonoppeutta autosa. Auton kuljettajan näköaistimien pitäis tunnistaa se signaali ja lähettää aivokonneiston avula komento oikianpuolimmaisele takajalale, siis sille raajalle, joka normaalisti säätelee sitä kulukinneen noppeutta, että asetuppas oikiaan asentoon. Siis semmosseen, että auton noppeus ja sen signaalitolopan antama viesti eivät olis ristiriiasa keskennään. Ylleensä tämä systeemi pellaa meilä aika hyvin. Joskus tullee tietski semmosia viestiyhteyskatkoksia tiionsiirron josaki osasa, että pääsee se kulumikkaan pöntön salamavalo vilahtammaan. Sillon meän järjestelmä ylleensä resetoituu ja se takajalaka puottaa sen noppeuen heti oikiaksi. Tämmöseltä harmilta met vältymä heleposti, ku piämä omasa daattorisa aina viimiset päivitykset käytösä. Ja ei ku tien pääle... :-))

KALLIO ANTTI 12.04.2007 19:19

käyppä kahtomas vakuutus yhtiön varastoll kui paljon niis sun esittämissä näyttöpäätteissä on vikoja

PALIN MATTI 12.04.2007 22:26

Oisko se Bill Gates sitte syyllinen niihinki? Ei oo päivitykset pysyny ajan tasala! :-)

NYYSSÖNEN KAJ 13.04.2007 21:04

Osta oma digikamera niin ei tarvitse käyttää valtiollista kuvauspalvelua - saattaapi tulla halvemmaksi.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.