Matkaparkki/alue Oulu-Mikkeli 250-300 km

TIKKANEN MIRJA 11.05.2007 23:16

Hirvensalmelle on suunta ja kyseltäs minne jäätäis yöksi kun töiden jälkeen ei jaksa ajella varmaankaan perille asti. Millään muulla ei väliä, kunhan sillä että uskaltaa nukkua yönsä rauhassa =) Ei pakko siis sähkölle/kemssan tms. tyhjennyksille. ja parkkiin pitäs päästä siinä klo 21-23

Kiitti vinkeistä =)

TIKKANEN MIRJA 11.05.2007 23:17

Niin, siis matka 250-300 km Oulusta jos jollekin jäi epäselväksi toi kysymys. Taas tuli ajateltua puolet ja sanottua puolet =)

SUOKKO OIVA J M 12.05.2007 00:18

ABC Viitasaarella olisi tällainen paikka

NIEMINEN RAIMO 12.05.2007 07:33

Etsit "Matkaparkkia" väliltä Oulu-Mikkeli.Pikainen silmäys Caravan-lehden uusimpaan matkaparkkilistaan tuotti seuraavan tuloksen.Ensin avasin AutoRoute 2007 kartan Suomen osalta yhteen ikkunaan toisessa ikkunassa oli auki tämä lehden uusi matkaparkkilista ja kolmannessa tämä kirjoitus.Seikkailin aikani ikkunoiden väliä,kunnes huomasin että Rautavaaralla on yksi Matkaparkki.Suorimmalta reitiltä joudut kyllä inan poikkeamaan.matkaa Oulusta kertyy 267 km,mutta palkinto odottaa perillä,joskaan en ole varma täyttääkö tämä paikka kriteerisi,koska se on vartioimaton.Laitan tähän suoran kopion matkaparkin tiedoista. /Rautavaara Lapinmäen Poro & Erä, Rasimäentie 4, 73900 Rautavaara, puh. 044 258 5677, 0400 897 708, www.willamarja.fi, marjaleena.hyvonen@netti.fi. Vartioimaton. 2/1 paikkaa matkailuautoille, 2/1 yhdistelmille. 50 e/vrk (sis. sauna, mökkien palvelut, mm. pesukone, astiasto, sähkö). Palvelut: wc, vesipiste, suihku, sauna. Muuta: kalastus, metsästys. Kipari, Tiilikan kansallispuisto, Huuhkajan kierros (6 km), Pumpulikirkko./// Hintakin on kohtuu edullinen,etenkin kun ottaa huomioon kysymyksessä olevan Matkaparkin.Saattaa tuo ylempänä mainittu Viitasaaren paikka olla enempi Matkaparkki.Hyvää matkaa kuitenkin.Ja voihan sillä välillä olla oikeitakin matkaparkkeja en vaan jaksanut hakea.

PALIN MATTI 12.05.2007 08:55

Ota Mirja hyvä nyt tosiaan avuksesi se Leirintäoppaan oiva matkaparkkiluettelo. Kyllä siitä aina löytyy väsyneelle kulkijalle joku tivoli, jossa sinusta pidetään hyvää huolta koko yön. Löytyy varmaan koskenlaskua, lohiongintaa, pässinrapsutusta ym. virikkeellistä toimintaa. Niinpä olet sitten aikaisin aamulla valmiina jatkamaan pirteänä matkaasi... Tuo Rautavaaran matkailijapyydys oli kyllä vähän reippaasti laittanu tuota hintaa yön yli vietolle, mutta löytyy siitä listalta halvempiaki. Saattaa olla jopa alle 45€ paikkojaki tuola sun mainittemallas välilä.

HYTÖNEN RAIMO 12.05.2007 08:58

Mirja varmaan on jo matkansa tehnyt, mutta muuille tiedoksi, että sopivia matkaparkkeja ovat esimerkiksi Pihtiputaan Shell, Viitasaaren ABC ja Hirvaskankaan (vähän matkaa Äänekoskelta etelään) Esso. Lisäksi välillä lukuisia levähdysalueita, jotka nekin sopivat tilapäiseen yöpymiseen.

Edellisessä viestissä mainittu Rautavaara tietää turhan suurta ylimääräistä mutkaa ja yön hintahan on suorastaan järkyttävä, peräti 50 euroa/vrk - lienee Suomen kallein matkaparkki (ja yleensäkin leirintäalue) kuulukoon siihen sitten mitä tahansa!!!

HYTÖNEN RAIMO 12.05.2007 09:08

Korjataan edelläolevaa sen verran, että välillä ei ole varsinaisia levähdysalueita (sellainen löytyy nelostien varrelta vasta Oulun pohjoispuolelta) vaan levähdyspaikkoja (pysäköintialue, pöytä penkkeineen - jos ei rikottu - ja puusee). Kyllä niilläkin yönsä viettää, etenkin jos on mukana koira -merkkinen hälytyslaite.

TIKKANEN MIRJA 12.05.2007 09:09

Kiitoksia vinkeistä tähän asti =)

"sopivia matkaparkkeja ovat esimerkiksi Pihtiputaan Shell, Viitasaaren ABC ja Hirvaskankaan (vähän matkaa Äänekoskelta etelään) Esso." Onko näillä asemilla kuin kauhea rekkaralli?

Nyt olen kyllä hämilläni. Olen hakenut reittejä netistä mitä kautta kannattaisi ajaa. Aina näytti että vitostietä. Ihmettelin että moni tarjoaa nelostien varren paikkoja yöpymiseen. Nyt sama reittihaku näyttää eri reitin (nelostien) ja matkakin lyheni 70 kilsaa. ( Hain 020202 sivuilta reitit ja laitoin tarkat katuosoitteet jota ei näköjään kannata tehdä)

Matkaan lähdemme vasta keskiviikkona, ja jos torstaina niin ajetaan perille asti ku lyheni tuo matkakin =)

HYTÖNEN RAIMO 12.05.2007 09:16

Kyllähän niillä rekkamiehetkin yöpyvät, mutta sehän lisää vain turvallisuutta. Rauhallisin edellämainituista lienee Hirvaskankaan Esso (Shell saman tienhaaran - kantatie 69 - toisella puolella) ja vilkkain Pihtiputaan Shell.

TIKKANEN MIRJA 12.05.2007 09:22

Selevä. Kiitos. Yks yö nukuttiin (viime keväänä) Lapualla melko metelissä rekkojen keskellä niin ei ihan samanlaista liikennettä ympärille yöllä kaipaa. Turvallista oli tosin noin niinku muuten =)

NIEMINEN RAIMO 12.05.2007 09:25

AutoRoute 2007 antaa tämän ohjeen Oulusta Hirvensalmelle. Summary: 440,5 kilometres (5 hours, 8 minutes)

Time Km Instruction For Toward 9:00 0,0 Depart Sokos Hotel Arina [Pakkahuoneenkatu 16, 90100, Oulu, Suomi, Tel: +358 8-3123111] on Pakkahuoneenkatu (East) 0,2 km
9:00 0,2 Turn RIGHT (South) onto 847 [Uusikatu] 0,2 km
9:01 0,4 Turn LEFT (East) onto 22 [Saaristonkatu] 1,6 km
9:03 2,0 Take Ramp (RIGHT) onto E75 [E8] 22,0 km 4 / E75 / E8 / Jyväskylä / Kokkola 9:17 24,0 At roundabout, take the THIRD exit onto E75 [4] 315,3 km
12:50 339,3 Road name changes to E63 [13] 0,1 km
12:50 339,4 Keep RIGHT onto Ramp 0,7 km Lahti / Kuopio / Mikkeli / Varkaus / Vaajakoski 12:50 340,1 Road name changes to E63 [E75] 5,5 km
12:54 345,6 Bear RIGHT (East) onto Local road(s) 60 m
12:54 345,6 Bear RIGHT (East) onto E63 [E75] 2,4 km
12:57 348,1 At roundabout, take the FIRST exit onto E75 [4] 41,6 km 13:29 389,6 Turn LEFT (East) onto 431 [Leivonmäentie] 0,2 km
13:29 389,9 Turn RIGHT (South) onto 431 [Poikkitie] 9,2 km
13:36 399,0 Turn LEFT (North) onto 431 [Kangasniementie] 1,1 km
13:37 400,1 Turn RIGHT (South-East) onto 431 [Hirvensalmentie] 37,6 km 14:05 437,7 Keep STRAIGHT onto 429 [Hirvensalmentie] 2,8 km
14:08 440,5 Arrive Hirvensalmi

SUMMARY Driving distance: 440,5 kilometres Trip duration: 5 hours, 8 minutes Driving time: 5 hours, 8 minutes Cost: 44,05 €

TIKKANEN MIRJA 12.05.2007 09:34

Katoppas, vieläkin lyheni matka. Kiitoksia ajo-ohjeesta, pitää tulostaa mukaan =)

HYTÖNEN RAIMO 12.05.2007 09:39

Mielenkiintoista, Maporama (www.maporama.com) antaa matkaksi 461 km (Oulun Rautatienkadulta Hirvensalmen keskustaan) ja ajoajaksi 6 h 6 min keskinopeudella 72 km/h. Viimeksimainittu lienee lähempänä totuutta.

Ja Mirja, jos Sinulla ei ole Autoroutea tai navigaattoria, yllä olevasta osoitteesta voit hakea ja tulostaa selvät ja yksityiskohtaiset ajo-ohjeet selvällä suomella (vaihdat vain käyttökieleksi suomen).

SUOKKO OIVA J M 12.05.2007 09:52

Navicore ajattaisi Oulun Rautatienkadulta Hirvensalmen keskustaan 442 km matkan. Ajoaika 5h 30 min.

HÄLVÄ TEUVO 12.05.2007 09:57

Ja MAP24 ohjelma netissä antaa 439km.

TeeHoo

TIKKANEN MIRJA 12.05.2007 09:59

Joo, ei muutaku Viitasaarelle yöksi. Sitten aamupala 4 hlö, lapsille jätskit ja sitä rataa. Yrittäjälle kymmeniä euroja rahaa. Jotkut on oivaltaneet matkaparkin idean...=)

BÄRS RAINER 12.05.2007 11:44

Oulu - Hirvensalmi reittiä olemme mekin ajelleet jo vuosia edestakaisin, koska mummola on Hirvensalmella. Viime kesänä menimme ensi kertaa juuri hankitun vaunun kanssa, mutta sitä ennen ajoimme aina kertaheitolla tuon reissun vaikka iltapäivällä lähdimme. Henkilöautolla se juuri menettelee vaikka on lapsia matkassa, mutta perillähän ollaan sitten juuri ennen puoltayötä.

Viitasaaren ABC on minusta ihan hyvä matkaparkki: iso alue, jossa on muutama oma vaunupaikka, kemssan tyhjennysmahdollisuusm akuppa, ravintola jne. Ja vähemmän trafiikkia kuin Hirvaskankaalla.

Toinen kaunis paikka - tosin sekin tien vieressä - on Äänekoskella, Mämmensalmen Nestettä vastapäätä oleva levähdyspaikka. Se on pienellä saarella ja paikka on luonnonkaunis.

Viime kesänä me ajoimme yöpymistä varten pienen mutkan jollekin Kärsämäen sunnalla olevalle kohtuullisen lähellä nelostietä olevaa SFC-alueelle ja tarkistimme samalla Kärsämäen paanukirkon.

Ruokapuolesta on PAKKO mainostaa Pihtiputaalla nelostien varrella olevaa Takkatupaa. Aivan loistava seisova pöytä! Sieltä ei koskaan pääse pois kohtuusyömisellä....

Brunbergin karkkitehtaan myymälää Jyväskylässä, sen moottoritien päässä olevan ison liikenneympyrän vieressä, ei kannata myöskään unohtaa. Vähän matkan päässä nelsotietä etelään on muuten toinen iso ABC-asema, jossa voisi yöpyä.

Reittinä me olemme aina menneet Oulusta suoraan Jyväskylään (se on se matkan turruttava osuus), ja Jyväskylästä nelostietä edelleen Leivonmäelle asti. Leivonmäen Teboilin jälkeen sitten vasemmalle pikkuteitä Hirvensalmelle viittojen mukaan. Siellä on aika mukavia maisemia.

Samoja suunnitelmia meilläkin on yöpyä tänä kesänä reissussa, joten kerrothan, jos jotain erikoisen mukavaa tältä väliltä löydät?

NIEMINEN RAIMO 12.05.2007 11:51

Lienee maailman kallein matkaparkki ja pettymys on suuri jos hintaan ei sisällykkään tuota Matin mainitsemaa pässinrapsutusta.Ja toisaalta turha sinne on mennä koska alueelle johtava koivukuja on tupaten täynnä saksalaisia matkavehkeitä odottaen pääsyä itse alueelle.Hehän ovat tunnetusti heveleitä Eurojen käytön suhteen.. Paikkojahan oli vain pari ja taisi toisessa olla sähköt,mutta yhdestäkin tolpasta saa napattua valosähköä molempiin,siinä odotellessa opastettua Huuhkajakierrosta

HYTÖNEN REIJO T 12.05.2007 20:08

Hirvaskankaan esso oli vielä pääsiäisenä Remontissa.Siihen ta takse on tulossa iso ABC mutta sillon oli vielä kaikki kesken.

Näyttäis auenneen jo kun ei muutakaan mainittu sivulla?

http://www.abcasemat.fi/verkosto/liikennemyymalat

HYTÖNEN RAIMO 12.05.2007 22:37

Niin no - sukunimikaima. Essohan on Suomessa katoava luonnonvara, kun SOK meni ja osti sen pois kuleksimasta. Pääosa niistä muuttuu eri asteisiksi ABC -asemiksi, osa lopettaa tai siirtyy jonkin muun ketjun alaisuuteen. Ja myöntää täytyy, että ainakin ABC:n suuret liikenneasemat ovat osoittautuneet Suomen oloissa hyvin toimivaksi konseptiksi.

PALIN MATTI 13.05.2007 01:43

No se SOK-kaupparyhmä on ostanu sen koko paskan. Siihen tullee ABC ja Esso häipyy kokonaan. Sen huomasimma jo viime kesänä, ku Essola kysyttiin Eskorttia. Met olima kyllä Mersula sillon liikenteesä (piironkimersula siis). ... :-))

HÄLVÄ TEUVO 13.05.2007 09:11

Onks tosiaan Jyväskylän moottoritien loppupäässä(siis Vaajakoskella) Brunbergin myymälä??. Mä oon aina luullu, että se on vaan Porvoossa tehtaalla. Vaajakoskella on Pandan tehdas.Luulisi, että myös myymälä. Molemmat varmaan hyviä.

TeeHoo

BÄRS RAINER 13.05.2007 10:14

No joo, voi se varmaan olla Pandan tehdas eikä Brunbergin... Ei nuo karkkimerkit pysy niin hyvin muistissa.

Mutta käynnin väärti paikka kuitenkin, eikö vain?

HÄLVÄ TEUVO 13.05.2007 10:34

No ihan varmasti! TeeHoo

IJÄS MINNA 13.05.2007 14:44

......jos olitte nin varmaan saitte mukavat pörinät yöllä kuunnella : ( Se ompi täynnä niitä isompia pörisijöitä, tietään hän : ) Oisitte meille kurvannut......olis tuossa nurmella ollut hyvin tilaa.......ja rauhallista......ja ison kiven heitto Shelliltä ; ) Mutta eiks me jo tänä kesänä "törmäillä"......ehkä.

HAAPANEN TIMO S 13.05.2007 15:27

Pistetään koko osoite tuohon:www.fi.map24.com

EEROLA TEEMU J 13.05.2007 20:20

Tuolta väliltä löytyy ainakin 50 turvallista matkaparkkia, missä ei tiettävästi ole tehty ryöstöjä tai muutakaan haittaa yöpyjälle. Peltikuoriseen piironkiin tai muuhun matkamökkiin tunkeutuminen on ylen harvinaista Suomessa, mutta jos ei koskaan edes kokeile, niin miten joku voisi antaa "turvallisen paikan" osoitteen?

Koska Suomessa on ns. vapaa yöpymisoikeus, niin ilman "leiriytymistä" voi mille tahansa P-paikalle tai vastaavalle pysähtyä lepuuttamaan väsynyttä sielua ja ruumista haluamakseen ajaksi, vaikka koko yön yli. Jos kyseessä on esim. kaupungin keskusta- alue, missä on P-mittarit, niin mittariin vaan illalla tarpeeksi rahaa, että voi nukkua vaikka klo 11.00 saakka aamulla. Tietysti noudatetaan P- paikan kyltissä ilmoitettuja lisäohjeita/reunaehtoja.

Koko keskustelu "matkaparkeista" on täysin turhaa tai ainakin väärän otsikon alla, koska Suomessa on mahdollista "parkkeerata vaapaasti" m- ajoneuvojakin ilman mitään lisävelvoitteita, kunhan tarkistaa mahdolliset lisävaatimukset. Ei tarvitse ostaa mtään, ei kysyä lupaa keneltäkään, ei edes tuntea syyllisyyttä mistään. Eikös olekin ihmeellistä? Siis marketin, huoltsikan, hautuumaan, Tiehallinnon, kaupungintalon, kadun-tienvarren..jne.... P- paikalla.

SUOKKO OIVA J M 13.05.2007 22:24

Nyt sä Teemu sekoitat "puskaparkit" ja matkaparkit.

EEROLA TEEMU J 14.05.2007 10:17

Onko se "puskaparkki" sitten uusi nimitys lailliselle P- paikalle ja kenen etua ajaa voimassa olevien oikeuksien pilkalliset nimitykset?

MIKKONEN MATTI 15.05.2007 10:40

Teemulle pisteitä. Vastuullinen ja valveutunut karavanisti osaa harkita itse mihin asettuu. Ei kysymys ole siitä, että työnnyttäisiin sopimattomiin paikkoihin. Poliisikin sanoi kerran lehdessä, että ei heillä ole syytä mennä herättämään metsäautotien päässä nukkuvaa vaunukuntaa, jos se ei mitään muuta ole tehnyt kuin asettunut yöpuulle. Tielaitoksen johtaja taas sanoi myös lehdessä, ettei levähdyspaikoilla yöpyvistä karavaanareista ollut mitään haittaa. Silloinkin oli kyse leirintäyrittäjien parjauskampanjasta.

Mutta matkaparkkiasiassa ABC-ketju on lähellä tavoiteltua: hyvällä liikennepaikalla, läpi yön auki, polttoainetta, valmista ruokaa, ruokakauppa, Alko, koiraparkki, sähköä, tankkien tyhjennys, vettä, WC, suihku, kohtuullinen hinta ja selvä tieto, että on tervetullut asiakkaana. Rekat ja bussit kuuluvat asiaan, kun pelkästääm meitä varten ei voi tälläista arsenaalia ylläpitää.

SIRKIÄ MATTI 15.05.2007 11:17

Monille järjestäytyneille karavaanareille on suoranainen kauhistus yöpyä muualla kuin omiensa suuressa joukossa. Meitä jotka valitsemme yöpaikkamme senhetkisen matkakohteen mukaa, pidetään uhkana koko karavaanitoiminnalle.

Mikäli tiukasti pitäisin kiinni siitä, että yövyn vain jäsenalueilla, en pääsisi edes napapiirille asti käymään. Minä kun viihdyn enemmän napapiirin pohjoispuolella.

Olisi minultakin jäänyt moni hieno ja käymisen arvoinen paikka jäänyt löytymättä, ja siellä viettämäni aika olematta, jos en olisi puskaparkkissa paikanpäällä yöpynyt.

HYTÖNEN REIJO T 15.05.2007 11:58

Pelkkää asiaa!

Mä olen aiemminkin todennut,että siinähän nimittelee jolla on siihen tarvetta.Se lienee nimittelijän ongelma.

Minä aion kyllä pitää kiinni oikeudesta yöpyä levähdysalueilla joilla se on sallittu.

SUOKKO OIVA J M 15.05.2007 12:13

...kyllä levähdysalue on eri kuin matkaparkki. Jos minä olen levähdysalueella yötä niin kyllä minä sitä "puskaparkiksi" sanon ja ne ovat ihan hyviä paikkoja.

SILMUNEN HANNU 15.05.2007 12:14

Kansallispuistojen ja valtion retkeilyalueiden parkkipaikat on muuten loistavia yöpymispaikkoja! Yleensä kauniita rauhallisia ja joissain on tarjolla sähköäkin. Tietty silloin nukutaan kirjaimellisesti puskassa:)Mutta onneksi se on Suomessa sallittua ja turvallista! t.Kaarina

SUOKKO OIVA J M 15.05.2007 12:21

...ja kunnantalojen ja kirkkojen P-paikat rauhallisia kun tarve todelliseen yön yli-paikkaan.

TIKKANEN MIRJA 15.05.2007 12:22

Just näin. Mutta meillä on tapana olla sillätavoin yötä että paikalle ei jää roskaa tai paskaa. =) Ehkä jotkut siat ovat saaneet aikaiseksi sellaista jälkeä ettei löydy ymmärrystä levikkeillä yöpymiseen. =)

SIRKIÄ MATTI 15.05.2007 13:09

Meidän ikäluokka on jo kotona opetettu sisä- ja ulkosiistiksi. Muuta merkkiä oleskelusta ei paikalle jää, kuin neljä renkaan painaumaa. Helposti ne roskat pystyy tuomaan tienlaidan Molokin kitaan, mitä itseltä on syntynyt. Kemsan ja harmaavesien tyhjennys johonkin ajokaivoon matkan varrella. Samalla saa täytettyä raikasvesisäiliön ja jääkaapin.

On se itsellekin mukavampi tulla siistille ja hajuttomalle levikkeelle. Eikä sellaisella jossa täyden roskiksen ympärille on levitetty kolmen roskiksen sisältö, ja kesäkuumalla hajuhaitat ovat melkoiset.

BÄRS RAINER 16.05.2007 00:30

No nuo siat ei varmaan ole vaunu- tai automatkalaisia jotka ovat yöpyneet.

Kyllä se mäyräkoirankuorien, käytettyjen vessapapereiden ja kertakäyttökahvikuppien määrä penkan sivussa on siitä hyvä todistus. Eihän karavaanarim tarvitse jättää niistä mitään siihen tien sivuun, kun on koti mukana ja iso. julkinen roskis vieressä? Vessapaperit varsinkin olisivat ihme - vanhin ja pieninkin portapotti on kivempi kuin "kulunut" P-alueen laita valmiiksi tallattuine paskapolkuineen. Etenkin talvella.

Minusta tuo "puskaparkki" nimitys oli muuten ihan hauska. Se ei ole lainkaan minusta nimittelyä tahi vähättelyä, vaan kuvastaa ihan oikein sitä paikkaa, missä yövytään. Siinä on vähän jännitystä ja kulkuriromantiikkaakin jo mukana...

SUOKKO OIVA J M 16.05.2007 07:37

Puskaparkki-Matkaparkki-Leirintäalue-Lomakylä jne. Näin se menee...se arvojärjestys ;)

ASIKAINEN MATTI 18.05.2007 16:33

.. ja hautausmaiden parkit. Ovat ainakin muut asukkaat hiljaisia.

NIITTYARO TAPANI 19.05.2007 09:48

Eikä nimi miestä tai parkkia pahenna. Onhan meillä jo ennestään kunniallisiksi todetut Kääkät ja Rututkin joita sivullinen saattaa oudoksua. Olen tosin todennut muissakin piireissä tämän kääkkä arvon ja arvonimen nousseen arvoonsa.

Yllä mainituista parkeista itse arvostan kansallispuistoja sekä hautuumaiden parkkeja, niissä on aina ollut rauhallista enkä ole havainnut varista ja naakkaa kummempaa häirintää.

MIKKONEN MATTI 19.05.2007 22:55

Puskaparkeista ei tule hallituskulujakaan.

TIKKANEN MIRJA 20.05.2007 21:06

Dodii, reissu suoritettu kamalassa tuulessa meno ja paluu matkalla.

Viitasaari: Kannattaa ottaa korvatulpat mukaan jos asuu landella...heh heh. Kiitettävä meteli kun rekat ajaa ohi. Hinta oli 4 euroa+ 16 euron avainpantti. En käyttänyt kuin kaupan palveluja siinä, huoltotiloista ei tietoo.

Kyllä olen katkera, johan oli kesäset kelit siellä Mikkelin seudulla. Mahtavia ihmisiä tavattiin ja päästiin katteleen nähtävyyksiä. Puolet jäi katsomatta mitä aiottiin mutta seuraavalla kerralla sitte lisää koluamaan. Tultiin kiireellä ylös joten ei ole nyt antaa niitä vinkkejä missä käydä. Mutta kateellinen olen maisemistanne =)

TIKKANEN MIRJA 20.05.2007 21:25

Viitasaarella (ABC) siis sähköpaikka 4 eur, muuten maksuton.

NOUSIAINEN MARTTI 20.05.2007 23:07

Moi Mirkku! Niitä maisemia on sitten lisää kun ajelee vähän Mikkelistä kaakkoon. Vaikka on niitä sitten tuolla Päijät-Hämeessäkin päin. Jotenkin sitten, kun taas iskee itselle kaukokaipuu, niinkuin esim. NYT!...tekee mieli pohjoseen päin. "Siellä missä mieli tekis olla, emme asu." Terv. Marzza

TIKKANEN MIRJA 21.05.2007 07:56

Älä Marzza vielä tule pohjoiseen, täällä on vedenpaisumus ja kevät vasta alkanut =) On tää karmeeta...Tottui jo kesään ja kärpäsiin ja saunavastaan ja savon murteeseen, nyt on vaan litimärkä piha, oma murre ja mettäkin hakattu vastapäätä. No, se hyvä puoli tässä on että onpahan kotonakin uusia maisemia. =)

SUOKKO OIVA J M 21.05.2007 10:31

onhan siinä se hyväpuoli, että saa kokea kaksi kevättä :)

NOUSIAINEN MARTTI 21.05.2007 19:55

Ei miulla ole vielä mahollisuuksia tullakaan. Kun ei kerkiä vielä ihan. Heinäkuussa kuitenkin viimeistään.

TIKKANEN MIRJA 21.05.2007 20:19

Juu, veikkaanpa että siinä suunnilleen kesäkuun viimenen päivä mekin lähetään, ehkä Mellajärvelle/puskiin ekaksi yöksi ja sitte kohti Kilpistä. Tai niin me ainakin nyt kuvitellaan. Hauska loma tiedossa, meitä on epämääräinen seurue, parhaimmillaan 20 hlöä lähdössä samoille suunnille joten jos jotain epämäärästä porukkaa piironkeineen, vaunuineen, saunoineen näkyy niin tuu juttusille =) Meidät tunnistaa siitä jäniksestä...hehe

MIKKONEN MATTI 22.05.2007 10:40

Olen vähän pettynyt ettet sanamuunnosten virallisena valvojana kommentoinut. Kun arvovaltainen Liitto käytti nimitystä arvovaltaisessa mediassa (Helsingin Sanomat), antoi se asialle oman virallisen säväyksen ja puskaparkkikulttuuri oikein tai väärinpäin lausuttuna kokee uuden renesanssin virallisena leirintämuotona. Tai sitten tämä on liian lapsellista.. Nolottaa.

PALIN MATTI 22.05.2007 16:33

Jos kaima mua tarkotat, niin tuo "Herra" on kyllä ihan liikaa ja täysin paikkansapitämätön termi käytettäväksi mun nimen yhteyesä, mutta joka tappauksesa ja pienelä riskinotola mie saatan sulle kuiteski vastata. Mie en oo tuota pas... siis puskaparkkilaishommaa oikkeen koskaan silleen sisäistäny, enkä mie ees tiiä mitä se tarkottaa. En oo siis touhuun sekkaantunu mitenkään muuten, kuin leiriytymällä kerran Savukoskella maastoon yhen entisen asvalttiaseman tasasele tontile. Siihen oli sepelikentän reunoile jo alaknu kasvaan jotaki pensaikkoja. Oisko olleet niitä "puskia"?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.