Omat ja vieraan asiakkaat turkulaisessa caravanliikkeessä
SAARANLUOMA ARI
05.07.2012 13:37
Poikkesin aamulla merkkiliikkeessä tarkoituksena asioida takuuasiassa, kyseessä viikon vanha matkailuauto jonka asunto-osan lukko meni rikki, kerroin heille asiani ja sen että tarvitsisin pikaista apua koska lauantaina on lähtö lomamatkalle Ruotsiin. Liikkeessä kerrottiin tuimaan sävyyn että heillä on omat asiakkaat jotka hoidetaan ensin ja muut vasta jos on aikaa. Kohtelu oli todella alaarvoista, joten minun asiointini kyseenomaisessa liikkeessä loppui siihen.
PERTTILAHTI MARKKU
05.07.2012 13:40
Mikä mahtoiolla liike että osataan väistää
SAARANLUOMA ARI
05.07.2012 14:03
Hymer- Kabe ja Adria edustus sataman lähellä.
LIIMATAINEN HANNU
05.07.2012 15:55
No sitten tiedetään! Voi vahinko, olen itsekin ollut vakiasiakas liikkeessä, aiemmin.
ANTTILA MARKKU
05.07.2012 16:05
Tuo on aika tavallista kauppiaan puhetta kun menet muualle kuin ostomyymälään.Soita myyjälle ja sovi kuinka takuu hoidetaan.Soliferin kanssa 30e vesipumpun korvaaminen aiheutti neuvottelupuhelun H:kiin ennen kuin myyjä olisi voinut hyvittää pumpun hinnan.En ole käynyt Soliferia myyvää liikettä lähelläkään kohta kolmeen vuoteen,eikä tunnu isompia paineita olevan nytkään.Pikku huoltoja on teetetty ja koko katto uusittiin vakuutukseen muttei lähelläkään Solifer huoltoa.Senkin uskallan sanoa että tämä on minun viimeinen Solifer..
KYTÖMÄKI RAUNO
05.07.2012 16:45
Sama homma seinäjoella caravanliikeessä jonka ovessa lukee Hobbyn maahantuoja ei tee takuukorjauksia muihin kuin sieltä ostettuihin. No kun tietää pelin hengen niin osaa välttää näitä.
KARJALAINEN ALPO
05.07.2012 16:52
No oliko kyseessä Hymer,Kabe vai Adria, mihin olis pitänyt saada apua?
KOIVULA REIJO
05.07.2012 16:55
Kun rahat on kädessä ja nimi paperissa niin usein se vaan on niin että myyjän mielenkiinto loppuu siihen. Niin se vaan menee...
Samanlaisia kokemuksia täälläkin mutta eri paikasta... näistä sitten opitaan kantapään kautta..
LILJEROOS JOUKO
05.07.2012 19:18
Ei tämä taida olla yksinomaan Turkulaisten tapa toimia. Näin kohdellaan asiakkaita myös seuraavassa ketjussa kehutussa kaupungissa. Taitaa olla aika yleistä - vie korjattavaksi sinne, mistä olet kulkimen ostanutkin. Jos olet itse tuonut, korjaa myös itse.
Johtuneeko siitä, ettei tiettävästi millään merkillä ole kunnollista maahantuojaa, vaan kukin kauppias tuo myytävänsä itse.
RIIHELÄ ESA
05.07.2012 20:33
Jos kaikkia kiireisiä hommia ei kerta kaikkiaan pysty hoitamaan, eiköhän jokaisen yrittäjän kannata silloin keskittyä niihin varsinaisiin asiakkaisiin, joiden ostoksilla maksetaan firman palkat ja muut kulut? Pelkillä takuukorjauksilla ei elä, joskus pitää myydä joku autokin. Ja jos on panostanut sitten tuohon jälkimarkkinointiin, ei hinnassa pärjää niille, jotka lähettävät hankalat tapauksensa muiden vaivoiksi. Moni edelleen ostaa autonsa sieltä, mistä saa vähänkin halvemmalla.
KARJALAINEN ALPO
05.07.2012 20:41
Eihän takuukorjauksia tarvii liikkeen tehdä omalla kustannuksellaan vaan senhän maksaa auton maahantuoja/valmistaja eli korjauksen tekevä liike saa laskuttaa ko korjauksen.
RIIHELÄ ESA
05.07.2012 21:35
Mutta jos ei kaikkia laskutettavia töitä ehdi tekemään, on niistä valittava firman kannalta tärkeimmät. Satunnaisen ohikulkijan takuukorjaus ei ehkä ole se kaikkein kiireellisin silloin, vaikka siitäkin voi laskuttaa kulut.
VIRTANEN VESA
05.07.2012 21:45
Eiköhän kauppiaan kannattaisi kieltäytyminen esittää asiallisesti, eikä töksäyttää mitään aivotonta, olis helpompi sulattaa vastaus.
VV
KUJANPÄÄ MARKKU
05.07.2012 21:58
Joku pipertäjä poisti mun kommentin jossa ihmettelin miksi liikkeen nimeä ei julkisteta. Piper piper!
HAKALA JYRI
05.07.2012 22:04
Asuntokoppi:
Varmaa käytäntö "muidenkin merkkin" suhteen samanlainen, asuntoauton
maahantuojina ovat myyvät liikkeet jotka on tietenkin velvoitettu hoitamaan
takuu asiat, pienien takuutöiden kanssa ei taida saada katetta, voi reklamointi-
puoli olla työläämpi kuin itse takuu- työ, olettaisin että ihan pikkutöitä eivät yrittäkkään valmistajalta saada johtuen em paperihommista..
Alustan takuu asiat hoituu jokamerkille kun paketti-/kevytkuorma-autoille huolto-
verkostot on kunnossa jotka on maahantuojan "valvonnassa""..
Jos Hymerille on on tehtaan asioiden hoitaja suomessa ,kannattaa asioiden hoitoa tiedustella sieltäkin. (esim Dethleffs illä on vaikka myyvät liikkeet toimi-
vat maahantuojina)
jyri