Pensein palvelu ikinä!
SALMINEN TOMI
01.12.2011 22:10
Erehdyimme syyslomalla yöpymään Nokialla Viinikanniemen camping-alueella. Saavuimme paikalle noin kahdeksan aikoihin illalla, jolloin vastaanotossa ei ollut ketään. Soitin vastaanottorakennuksen seinällä olleeseen numeroon, josta vastasi mieshenkilö omalla nimellään. Selitin asiani, ja hän neuvoi ajamaan sisään ja etsimään paikan, hän saapuisi paikalle kauppareissunsa jälkeen.
Miestä ei sitten kuulunut. Jatkoimme matkaa seuraavana päivänä, noin puolen päivän maissa. Taaskaan ketään ei näkynyt, soitimme jälleen numeroon, jossa pyydettiin jättämään yhteystiedot laatikkoon, lasku tulisi perässä.
Lasku sitten tuli muutaman viikon kuluttua. Ensin perheemme isäntä järkyttyi sähkön hinnasta, talvisähkö oli 10e / vrk. Syyslomalla oli lämmintä, emmekä käyttäneet sähköä kuin yhden tunnin tv:n katseluun, siksi kymppi tuntui hänestä riistolta (mahdolllisuutta oman mittarin mukaiseen laskutukseen ei ollut).
Pahaksi onneksi lasku hukkui paksun DNA-laskun väliin ja ajautui siellä jo maksettujen laskujemme laatikkook. Klui kaksi ja puoli viikkoa, ja saapui maksukehotus. Ja hyvänen aika, mikä kehoitus! 34 euron laskuun oli lisätty 15 euron maksukehoituskulukorvaus, ja laskussa uhkailtiin perintätoimistolla. Lasku oli siis myöhässä hieman alle kolme viikkoa. Koska perheen emäntä on tarkka eräpäivistä ja hoitaa maksut tunnontarkasti, hän järkyttyi kehoituksen sävystä. Maksukehoitus maksettiinkin välittömästi. Palvelun puuttuminen ja inhottava karhukirje kuitenkin harmittivat niin, että päätimme lähettää palautetta Viinikanniemeen. Siinä mies päivitteli sähkön hintaa ja vaimo kysyi, mistä peräti 15 euron suuruinen kulukorvaus koostui. Totesimme, että Viinikanniemi vaikuttaa sen verran penseältä paikalta, ettemme sitä ystävillemme suosittele.
Muutaman päivän kuluttua saapui Viinikanniemen vastausposti. Siinä Viinikanniemi kehottaa meitä jättämään useammin laskujamme maksamatta, jotta tietäisimme, että muutkin perivät kuluja. Toiseksi Viinikanniemen vastauksessa sanotaan näin, että puskaradio toimii toisinkinpäin! Eli toisin sanoen; Nokialainen leirintäaalue uhkailee asiakastaan mustamaalaamisella, koska asiakkaan laskunmaksu oli alle kolme viikkoa myöhässä ja koska sama asiakas oli tyytymätön saamaansa palveluun (jota ei siis ollut).
Onko karavaanailu Suomessa todella tällaista? Voisitteko kokeneemmat valistaa meitä. Olemme matkailleet ulkomailla, emmekä ikinä, millloinkaan ole saanut vastaavanlaisen tapaistakaan kohtelua. Monissa leirintäalueissa henkilökunta on suorastaan kaverillista, illoista, reilua, huumorintajuista. Tällaisia leirintäalueita on myös Suomessa, niissä, missä olemme vierailleet (esimerkiksi Taivassalon Mussalossa, Itä-Suomen leirintäalueilla, Kariniemi-campingissä Sysmässä, Turun Ruissalossa.) Olemme myös itse asiakaspalveluammateissa, emmekä voi kuvitellakaan, että itse voisimme vastata asiakkaan negatiiviseen palautteeseen vielä negatiivisemmin ja uhkailla asiakasta, että ilmoitamme "puskaradioteitse" muuallekin, miten kelvoton asiakas on!
Onko Suomessa leirintäalueyrittäjän leipä niin leveä, että on varaa käyttäytyä tällä tavoin asiakasta kohtaan??
KERTTULA PEKKA
02.12.2011 11:06
Nyt tuntuu siltä, että kumpaahan tässä voisi moittia ???
VÄISÄNEN JUHA-PEKKA
02.12.2011 12:31
Kiitos vinkistä.Emme tule majoittumaan ko. paikassa ikinä.
VÄISÄNEN JUHA-PEKKA
02.12.2011 12:32
Kerroppa Pekka mistä aloittajaa pitäisi moittia?
PASANEN MIKKO
02.12.2011 12:46
Terve
Kyllähän tuon tapainen käytäntö on sesongin ulkopuolella monilla paikoilla, jos ei nyt kovin yleistä, niin ainakin me olemme joutuneet "majoittumaan" joskus ilman alueen isäntäväen paikalla oloa. Toimitettu vain osoitetiedot alueen hoitajalle, niin lasku on tullut perässä.
Tottahan se alueen ylläpidosta vastaavia korpeaa, jos se lasku jää maksamatta.
Puuttumatta sen kummemmin hinta tariffeihin, tuo sähkön hinnoittelu on kyllä aika "katteelista"!
MERIKALLIO VELI-PEKKA
02.12.2011 12:49
Kallista on kotimaan matkailu, tuolla rahalla oleskelee täyden palvelun Portugalin Ria Formosalla lähes viikon ja paukut ovat 16 amperisia, ei tarvitse edes kaasua poltella aamuvilposiin, 2kw:n sähkölämppäri pitää paikat kuivina ja lämpöisinä.
Kiertäkää tuollaiset nylkyrit kaukaa.
HAAPANEN TIMO
02.12.2011 16:22
Mainittiinko sähkön hinta jossain esitteessä?
@timppa
KORHONEN PAULI
02.12.2011 16:47
Näkyy olevan niiden sivuilla 1.10-30.4 10 €/vrk ja 1.5 - 30.9 5,90 € / vrk. Tosin siellä on myös sähkön hinta mittarilla 2,70 /vrk + 0,28 / kwh. Mutta vaikeehan se on laskuttaa mittarilla jos isäntiä ei näy paikalla laisinkaan. PKK
LÄHDESMÄKI RISTO
02.12.2011 22:37
Maksukehotuksesta saa periä vain 5 € suuruisen lisän.
KOSKINEN OLLI
03.12.2011 08:01
...Eiköhän noita leirintäalueita ole kaupan, kannattaa bisnestietoisen panna nyt kiireesti raha poikimaan. ;)
MÄNNISTÖ ANTTI-PEKKA
03.12.2011 10:36
Linkin alla perintäkuluista!
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/4d253ccf-6a00-4a67-b33b-48599c44007e.aspx
ANTTILA MARKKU
03.12.2011 16:12
En osaa päättää onko tämä nyt lainkaan tarpeen kirjoittaa.Tunnen kyseisen paikan,minulla on ollut vaunu siellä talven yli.Ei nyt niin kovin viihtyisä paikka,minun mielestäni.Maksut peritään sen mukaan kuin niitä kertyy.Se jos jää maksut hoitamatta on sitten toinen juttu.Epäilyttää tällainen haloo muutamasta kympistä,olisinko vaan maksanut ja todennut näitä sattuu olen pahoillani että jouduit pyytämään.
KARJALUOTO PENTTI
03.12.2011 18:06
Sähkö on peritty hinnaston mukaan. Kannattaa aina tarkistaa hinta leirintäalueoppaasta ja tehdä leiriytymispäätös sen mukaan. Turha marista noin pienestä, jos jättää vielä laskunsa maksamatta. Perintäkuluihin en ota kantaa, kun ei ole kokemusta. Niitä ei synny, jos maksaa laskunsa ajallaan. Ollaan me karavaanarit nykyään kummaa sakkia marisemaan todella pienistä asioista. Kaluston hintaan ja ylläpitokustannuksiin suhteutettuna ihan järjetöntä höpinää!!!
HAAPANEN TIMO
03.12.2011 19:01
Kyllä multa joskus joku lasku tipahtaa kadoksiin, karhuhan siitä tulee. Tekevälle sattuu.
@timppa
AHJOS TIMO
07.12.2011 20:41
Tomi Salminen kirjoitti: "Monissa leirintäalueissa henkilökunta on suorastaan kaverillista, illoista, reilua, huumorintajuista. "
Tuollainen muisto minulle jäi loka-marraskuun vaihteessa v. 2008 Viinikanniemestä kun yövyin siellä matkalla Helsingistä Tuurin kyläkauppaan,
MANNINEN PEKKA
26.02.2012 03:38
Olen Kokenut saman tapaisia kokemuksia ja Yö häirintää koko yön en mene toista kertaan kyseiseen paikkan.
Lerimaksuja soiteltiin kotiin sieltä palattua kotiin
oneksi oli kuittit talella T:pekka
RIIHELÄ ESA
26.02.2012 16:30
Yleensäkin kaupankäynnissä ostajan pitää tarkistaa, mitä ostaa ja myyjän on toimitettava se, minkä lupaa. Lisäksi ostajan pitää maksaa ostoksensa sovitulla tavalla.
Jos ostaa jotain kysymättä hintaa, ei siitä oikein voi myyjääkään syyttää. Ja kyllä 15 euroa on täysin tyypillinen muistutusmaksu, joka yleensä mainitaankin siinä alkuperäisessä laskussa. Eikä sekään ole myyjän vika, jos itse hukkaa laskun. Vaikka nyt maksu viivästyi vain kolme viikkoa, se olisi ilmeisesti jäänyt kokonaan maksamatta ilman kehoitusta.
Jos nyt alueessa ei muuta vikaa ole, kuin että talvisähkö maksaa kympin ja maksukehoitus 15 euroa, kyllä ainakin itse uskaltaisin sinne mennä.
KOSKINEN JANI
26.02.2012 18:04
Viinikanniemessä käyty kaksi kertaa, ensimmäinen kerta oli sesongin ulkopuolella ja ajateltiin että sen piikkiin menee epämääräinen palvelu, mutta toisen kerran ihan kesällä ja olis vieläkin huonompaa touhua. Enää ei siis tarvitse mennä.
Mitä taas tulee maksumuistutuksiin niin: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/4d253ccf-6a00-4a67-b33b-48599c44007e.aspx
Eli maksumuistutus saa olla enintään 5 euroa ei yhtään sen enempää, jos tuon yli vaatii niin sekin kertoo jo jotain yrityksen toiminnasta!
VÄLIAHDE JUSSI
26.02.2012 18:51
Menkää Yleisille alueelle pilaamaan lomaanne.
Siinä on taas yksi hyvä esimerkki!
KOISTINEN TOIVO
26.02.2012 21:49
Ottamatta kantaa ko alueeseen ja sen palveluun kertoisin omasta kokemuksesta
toisela leirialueella muutama vuosi sitten, nimittäin Multarannasta. Oli jo
muistaakseni syyskuu ja olimme tulossa kotiinpäin etelästä, ja oli jo ilta
joten päätettiin rouva puolison kanssa, että yövytään multarannassa.
No ajeltiin retevästi alueelle, mutta ei ristin sielua koko alueella, siinä sitten,
että pirulauta turha reissu mutta rouva hoksasi että ei päivystystä, käskettiin
soittamaan, puhelimeen vastasi joku mies, ja kertoi ettei alueella ole ketään
nyt, mutta kattelkaa joku paikka lämmitelkää sauna olkaa kun kotona, neuvoi
avaimen paikan, ja sanoi ottakaa aamulla pankkisiirtolomake ja maksakaa
joskus. Niinhän sitä sitten lämmiteltiin sauna kylvettiin,ja käveltiin alueeella,
kun oli niin sievä iltakin. Otin minä pikku ryypyn konjappiakin illan nimessä.
Oli pojat mukavaa ihan hiljasta ja rauhallista, nautitiin emännän kanssa
elämästä. Niitä pankkilomakkeita oli siellä saunan pukuhuoneessa valamiina.
Avain pantiin takasin omaan paikkaan aamulla kun jatkettiin matkaa.
Pirkule se oli erilainen leiriyö, ja tosi mukava muisto, niin ja se mies joka
siihen puhelimeen vastasi oli ihan mukava ja asiallinen. Että tällänen tapaus.
Toivo
VÄLIAHDE JUSSI
26.02.2012 23:43
No sehän pitäisi olla tälläista joka SFC alueella.Talo elää tavllaan ja vieraat käyvät
ajallaan. Olipa kiva Kuulla Multarantalaisten puolesta: KIITOS KÄYNNISTÄ
JA TERVETULOA UUDELLEEN MULTARANTAAN!
Käyttäjän lisäys viestiin 27.2.2012 klo 18:08:14
Jo 1986 putosi talvioppaasta Lehti !/1986 sivu 58.
SOUTOLAHTI RAINE
12.10.2013 14:40
Aloitettiin nyt vasta syksyllä näitten leiripaikkojen katsastaminen ja käytiin 11.10.2013 Viinikanniemessä,tarkoitus oli olla koko viikonloppu.Olin käynyt ko.paikassa viimeeksi 1984 ja nyt mentiin perjantaina ja lauantai aamuna lähdimme pois.Yksityis-saunaa emme edes viitsinyt enää kysyä kun kuulimme edellä olevien kysymykset ja vastaukset miten kallista on saunan lämmitys ja kun kotiakin pitäisi päästä,sama homma kun kun kysyttiin miten "pubi"auki?Koitetaan laittaa heti kiinni kun porukka pihalla kun ei omistaja ole kerennyt syömään koko päivänä ja kotia pitäisi päästä.Merkillistä hommien hoitoa,jos kerran maksukin otetaan niin luulisi palvelujenkin pelaavan,oli kyse sitten saunasta tai pubin auki pitämisestä ja jos ei pysty järjestämään edes noita palveluita kannattaisi antaa homma jonkun muun hoitoon joka kerkeää että homma toimisi.Emme tiedä miten homma kuuluisi hoitaa mutta mennessä menimme ottamaan oluet ja myyjänä 15v tyttö ja veikkaan ettei homma ole oikein pykälien mukainen.Eipä tarvitse enää poikkeilla ko.paikassa,mieleen tuli majoittuminen hautausmaalla,joskin kivet puuttuivat.
VALTONEN MARTTI
12.10.2013 15:45
On sitä euroon siirtymisemme jälkeen talouden rattaista rasvattu hyvin joka hammasta.