Poroholman asiakaspalvelussa parantamisen varaa .... paljon

RUOSTE PASI 03.08.2010 18:11

Olimme 6 hengen seurueen/kahden vaunukunnan voimin vierailemassa Rauman Poroholmassa. Saavuttuamme paikalle totesimme paikan ensin päällisin puolin varsin viihtyisäksi, mutta kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää, sillä alueen yhteiset pesu- ja saunatilat olivat siisteyden puolesta ala-arvoisia. Eikä tilannetta parantanut ainakaan se, että kahdesta alueen saunasta joita vuokrasimme kahtena eri iltana toinen ns. perussauna oli kahden tunnin vuokra-ajasta vain ensimmäiset 25 minuuttiia löylykelpoinen, sillä tämän jälkeen kiuas hiipui täysin ja lopun ajan saimmekin nauttia vain toistemme seurasta. Ilmoitimme asiasta tilaa sulkemaan tulleelle työntekijälle joka ei asiaan juurikaan kantaa ottanut. Myöhemmin käydessäni alueen vastaanotossa ilmoitin haluavani tehdä valituksen ja minut ohjattiin aluevastaavan juttusille. Esitin asiani saunan toimimattomuudesta, johon hän totesi, että he voivat korvata puolet saunan vuokrasta eli 30 euroa , totesin että se ei riitä vaan haluan, että he korvaavat koko kahden tunnin vuokran 60 euroa, koska sauna iltamme oli totaalisen epäonnistunut. Hetken asiasta keskusteluamme totesin että ok, sovitaan että korvaatte 30 euroa, tässä vaiheessa alueen vastaava ilmoittikin minulle, että he eivät korvaakaan mitään. Olin kuin puulla päähän lyöty, lisäksi alueen vastaa ilmoitti vielä topakasti, että hän ei enään keskustele kanssani asiasta. Tässä vaiheessa kysyin voisinko hän välittää soittopyynnön alueen omistajalle mutta siihenkin sain tylyn vastauksen "luuletteko että hän lähtee kenellekään soittelmemaan, kyllä teidän täytyy itse ottaa suoraan häneen yhteys " Poistuin paikalta pöllähtäneenä, menin sanattomaksi.

Seuraavana päivänä poistuimme alueelta ja saavuttuamme vastaanotton meille kerrottiin, että alueen vastaava oli jättänyt viestin, että meille EI saa korvata mitään. Laskumme 6 hengeltä kolmelta vuorokaudelta saunoineen teki yhteensä 354 euroa. Maksoimme laskun ja lupasimme palata asiaan.

Toki käytimme myös alueen muitakin palveluita joten laskumme tuolta ajalta oli huomattavan paljon suurempi. Tämä herättää mieleen monia ajatuksia:

Onko 5 tähden Camping alueilla varaa tällaiseen asiakaspalveluun vai nimenomann vain heillä, onko asioista lupa olla eri mieltä, onko oikeus vaatia rahoille vastinetta, yms.

MERIKALLIO VELI-PEKKA 03.08.2010 18:39

Todella törkeetä käyttäytymistä, pane kaupungin kuluttaja-asiamies hommiin, se on hänen virkavelvollisuutensa, ja selkeät kulukorvausvaatimukset yläkanttiin, koska karsivat niitä kuitenkin sovittelussa (loman pilaantumisesta vähintään 100€/henkilö+saunakulujen korvaaminen 60€). Kyllä palvelunmyyjällä on tiukka lakisääteinen vastuu siitä, että tuote vastaa normaalia standardia.

WALLIN JUHA 03.08.2010 19:09

On se melko erikoista camping alue touhua täällä satakunnassa . Mahtaako Räsäsellä mennä Poroholmassa niin pirun hyvin , että voi kohdella maksavaa asiakasta todellakin noin törkeästi. Toivottavasti viet asian eteenpäin ja saat asiallisen korvauksen pilatusta lomasta .

PALIN MATTI 03.08.2010 19:33

"Eikä tilannetta parantanut ainakaan se, että kahdesta alueen saunasta joita vuokrasimme kahtena eri iltana toinen ns. perussauna oli kahden tunnin vuokra-ajasta vain ensimmäiset 25 minuuttiia löylykelpoinen, sillä tämän jälkeen kiuas hiipui täysin ja lopun ajan saimmekin nauttia vain toistemme seurasta."

Olisko sinne pressusaunan kiukaaseen pitäny laittaa lissää puita. Pressusta tehdyssä saunassa kun tuo lämpövuoto on aika suuri.

LAHTI ANTTI 03.08.2010 19:41

Pienemmän saunan hinta on 25€/50 min.

http://www.poroholma.fi/index.php

RUOSTE PASI 03.08.2010 20:01

Perussauna (ei pressu) on kahdeksan hengen sähkösauna (isompi niistä kahdesta) hinta 30 euro/tunti

TOIVONEN ILPO 03.08.2010 22:05

Eipä ole P-Holmassa vuosien varrella tyyli muuttunut.

Lie toista kymmentä vuotta sitten kun kävimme portilla ja kävellen katsomassa mahd. paikkoja ja kun palasimme portille, ilmoitimme jatkavamme matkaa muualle. Siellä oli vaunuja sikin sokin eikä paikkoja vapaina liiemmälti.

Respa alkoi vaatia vrk-maksua koska olimme käyneet kerran alueella. Tosin kulkineemme siellä porttisen toisella puolen, eli ulkopuolella aluetta.

Päätöntä sönkkäystä ja suunsoittoa respan kesätyöntekijöiltä.

Siitä lähtien jossain Rauman tienoilla on ajonopeus ollut himpun verran korkeampi kuin muualla ja sitten ohi päästyämme palautunut "normaaliksi".

VARJONEN JOUNI 03.08.2010 23:06

Täysin samantapaisia oli meidänkin seurueemme kokemukset viime viikonvaihteessa. Etenkin alueen jonkinmoisena isäntänä toimineen kaverin käytös ja suunsoitto oli melko erikoista "palvelua".

Ei ihan vastannut käsitystä viiden tähden alueesta, vaikka sinällään onkin hienolla paikalla ja paljon on lyhyessä ajassa aluetta kehitetty. Silti ei luulisi kauan jatkavan suositusalueena tuolla touhulla. Todella helppo on jatkossa hurauttaa ohi ainakin niin kauan kuin kyseinen herra on siellä minkäänlaisissa hommissa.

SAARANLUOMA ARI 04.08.2010 08:21

Uutena karavaanarina olen jo useisiin camping paikkoihin tutustunut ja kyllä täytyy todella ihmetellä mihin Poroholman viisi tähteä ja suositusalue perustuu. "golfkärry"-isännän käytös jätti paljon parantamisen varaa kuten myös respan toiminta. Tarkoitus on yöpyä Rauman seudulla parin viikon päästä, valinta on helppo ei enää Poroholmaan kiitos!

LIIMATAINEN HANNU 04.08.2010 10:26

Löylyä lissää!

Kaksi kertaa Poroholmassa olen käynyt, eli sen ensimmäisen ja samalla viimeisen. Muutama vuosi sitten olimme yön yli, mutta meno oli hulvatonta alueella, respan edessä nurmikolla oli majoittunut seurue jonka harrastuksena oli yletön viinan juonti, möykkä ja kuseskelu, lie paskominenkin pitkin nurmikkoa, sammuivat aika ajoin siihen nurmikolle, välillä joku heistä juoksenteli vaunumme etukatoksen kautta jonnekin, sanoinkin että seuraavalla kerralla tulee lätty lätisemään. Ei rauhaa yöllä eikä edes päivälläkään. Henkilökunta ei puuttunut mitenkään touhuun. Ei houkuttele se paikka enää.

JORVA OLLI 04.08.2010 11:37

Huonoja ovat minunkin käsitykseni Poroholmasta, tosin ennen Riku Räsäsen aikaa. Mahdoton älämölö ja juopottelu läpi yön, kaljapurkkeja koko tanner täynnä, samoin sammuneita nuoria!

Yö meni valvoessa omaisuuttaan!

Aamulla kävin respassa kertomassa terveiset henkilökunnalle, nuori tyttö kohautteli kulmakarvojaan todeten yövartijan hoitavan ensi yönä varmaan asian. Kysymykseeni miksi ei kuluneena yönä hoidettu, eikä ketään näkynyt vartioimassa, hän vastasi eikö?

En jäänyt enää toiseksi yöksi.

Hra Räsäselle pitäisi varmaan laittaa näitä terveisiä alueesta ja henkilökunnan käyttäytymisestä, uskon Hänellä olevan sen verran kiinni alueessa, että kiinnostusta asiaan löytyy!

Toivottavasti Riku Räsänen lukee otsikon!

TUOMI JYRKI 04.08.2010 15:02

Hienoa, että informaatiolinja toimii: eipä tarvitse ajaa lähellekään Poroholmaa. Kiitos tiedoista, kirjoittajat.

MYLLYMÄKI SAMI 04.08.2010 18:49

Kävin itse myös kesäkuun alkupuolella Poroholmassa ja meillä oli tynnyrisauna. Sauna oli todella siivottomassa kunnossa ja katsoi esim. kuramaton alle niin siellä oli vielä edellisen syksyn lehdet. Eli ei siivottu ollenkaan keväällä kun sauna otettu käyttöön. Suihkun tilalla oli pelkkä letku, kun joku oli nyysinyt suihkun suuttimen. Valitin asiasta ja ei siitä saanut kuin tokaisun vastaukseksi.

Viime vuonna kun kävimme tuolla niin palvelu oli tosi ystävällistä ja paikat siistissä kunnossa. Nopeasti alas vajoaa..

VÄÄNÄNEN IINA 04.08.2010 19:58

Tunnen Räsäsen, ja hälle kerroin tuosta ensimmäisestä kirjoituksesta. Valitteli, että ei hänellä ole omia tunnuksia tänne, jotta voisi vastinetta laittaa. Pyysi kuniisti, josko voisin hänen sanelunsa mukaan tänne terveisiä laittaa karavaanareille. Suostuin... Toivottavasti ei kellekään tule nyt tästä sitten paha mieli ;) Hänelle oli kerrottu tuosta sauna-asiasta, ja totesi, että kaikki ei ole aina asiasta samaa mieltä. Ei muistanut tarkkaa päivää, mutta kuitenkin kuulemansa mukaan asiakas oli ollut saunassa ja muutaman päivän kuluttua vasta kertonut, että sauna ei ollut toiminut. Eihän respa sellaista asiaa voinut tietää, kun sinne ei oltu heti menty kertomaan!Riku pyysi kertomaan, että kyllä he asioihin puuttuvat, kun tietävät vaan! Ja yleensä tapana on heti kertoa saunan toimimattomuudesta ( tai mistä vaan ) eikä myöhemmin, monen päivän kuluttua. Jos heti olisi tullut asiasta kertomaan, olisi ollut ihan eri juttu. Kun kuulivat, että kiuas rikki, niin heti kävivät uuden hommaamassa. WC-asia: Ovat vuoden vanhat, eli vuosi sitten keväällä kaikki uusittu. Siivoja käy kaksi ketaa päivässä siivoamassa. Ovat saaneet palautetta ssiisteydestä asiakkailta. Riku & henkilökunta on tyytyväinen palautteesta. Iso alue, niin eivät itse aaina ehkä heti välttämättä huomaa kaikkia epäkohtia. Parhaansa yrittävät. Iso kiitos asiakkaille - paljon on väkeä käynyt kesän aikana. Kesä ollut onnistunut. Hyvää kesän jatkoa pyysi kaikille toivottamaan! Ja pyysi myös muistuttamaan, että vasta toinen vuosi kun Poroholma omistuksessaan. Kehittämistä on edelleen. Ja palautetta saa antaa ja sitä mielellään vastaanotetaan.

Itse lisään: Moniko muistaa kehuja antaa leirintäalueista, millä käy? Haukut yleensä leviävät helpommin....

Pyörivää kesän jatkoa kaikille! Älkää toki Raumaa unohtako ;)

LIIMATAINEN HANNU 04.08.2010 20:06

Seli seli, yhden tai muutaman epäonnistuneen jutun voi aina selitellä, milloin milläkin syyllä. Mutta nyt on pienessä ajassa tullut niin monenlaista ongelmaa esiin että selittelyn sijaan voimat keskitettävä asioiden hoitamiseen siten ettei tarvitse selitellä.

Ja luulenpa että nytkin vain se jäävuoren huippu tullut esiin. Henkilökunnan koulutus ja valvonta on yksi suuri ongelma, kesätytöt ja -pojat kun helposti asennoituvat asioihin: "mä olen vain töissä täällä, ei kuulu mulle"!

Varmasti Poroholmassa paljon hyviäkin asioita ja onnistuneita lomia vietetty, muta: "hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi"!

Ryhtiä ja asennetta!!!

RUOSTE PASI 04.08.2010 20:44

Hienoa että viesti on mennyt perille. Kuten jo kirjoituksen alussa mainitsinkin, ilmoitimme viasta paikkaa sulkemaan tulleelle miehelle, oletimme hänen kuuluvan henkilökuntaan ja vievän viestin respaan. Sitä paitsi seuraavana aamuna yleissauna oli siirretty tynnyrisaunaan eli saunan kunto oli tiedossa. Itse todella kävin sitä seuraavana päivänä asiasta valittamassa, mutta se ei kai muuta sitä tosiasiaa että sauna oli epäkunnossa ja saunailtamme oli pilalla meistä riippumattomista syistä. Lisäksi, asiakaspalvelussa olevien ihmisten käsittääkseni pitäisi osata hoitaa tällaiset tilanteet fiksummin. Ihmetyttää myös millä logiikalla ensin luvattiin hyvittää puolet, mutta kun en ollut tyytyväinen ratkaisuun, niin sitten ei hyvitetty ollenkaan ???? Olen lähettänyt valituskirjeen osoitteeseen info@poroholma.fi ja ihmettelen miksi Riku Räsänen viestittää karavaanarien kautta, eikä suoraan allekirjoittaneelle. Pyysin myös respaa jättämään soittopyynnön johtajalle, koska Räsäsen yhteystietoja ei annettu. En ole mielestäni vaatinut kohtuuttomia, vain korvauksen toimimattomasta saunasta. Lienee turha vääntää asiasta jotakin muuta.

RUOSTE PASI 04.08.2010 23:16

Saunaongelma on ratkennut, kiitos kaikille hengessä mukana olleille. Viestimme osoitteeseen info@poroholma.fi ei tavoittanut Riku Räsästä (emme edes tienneet kuka on johtaja), mutta kun pääsimme keskusteluväleihin asia hoitui nopeasti. Saamme palautuksen saunamaksusta ja asia on puolestani loppuunkäsitelty. Mukavaa loppukesää kaikille!

KETONEN MILAJA 04.08.2010 23:24

Joo..o. Oltiin tässä pari viikkoa sitten yksi yö Poroholmassa. Odotimme alueelta paljon enemmän kuin saimme. Soitin iltapäivällä jo ennakkon onko miten tilaa. Vastaukseksi sain, että tilaa on paljon. Sitten kun saavuimme leirintäalueelle, ihmettelimme, että missähän sitä tilaa sitten on? Autoja ja vaunuja oli sikin sokin miten sattuu.Juuri siten ettei väliin mahtunut ja monta sähköpistoketta jäi täten käyttämättä. Vastaanotosta sanottiin että joku "mopomies" tulee katsomaan meille paikkaa, vaan eipä sitä sitten näkynyt koko miestä. Siinä sitten yli 12 metrisen yhdistemän kanssa pyöriskeltiin muutaman kerran ympäri hämärtyvässä kesäillassa, kunnes lopuksi vain työnnettiin vaunumme suoraan pusikkoon, ainoalle mahdolliselle paikalle. Eikä turvaväli tosiaankaan toteutunut. Paikka oli kuitenkin onneksi lähellä huoltorakennusta, jossa oli "ruhtinaalliset tilat". Yö meni hyvin, kukaan ei mekastanut vaunumme lähettyvillä.Ja paikkahanhan on kaunis, sitä ei voi sanoa. Mutta meidän ei tarvitse sinne enää mennä. Asiakaspalvelu oli aika tylyä ja huoltotilat ei vastaa *****.Ja se jokin puuttui, mistä tulee kotoinen olo.Matka jatkui Raumalta Taisassaloon ja Mussalon sfc alueelle, joka saa perheeltämme täydet pisteet. Lomamme siellä oli todella onnistunut.:)

KOSKINEN OLLI 05.08.2010 02:23

Minulla on Poroholmasta pelkästään hyviä kokemuksia, n. 30 vuoden ajalta. Tosin pariin vuoteen ei ole tullut käydyksi, joten minun kokemuksilla ei ole mitään arvoa nyky-Poroholma-arvioon.

Muistelen Poroholman paikkana jossa oli tilaa valita paikka muualtakin kuin sotilaallisesta rivistöstä, jossa naapurin seinät on maisemana. Tokivain periaatteeni on että en änkeydy väenväkisin täpötäydelle alueelle, olipa alueen nimi mikä tahansa. Yöllisiä häiriöitä, jos niitä oli, ne aiheutui vastakkaisen uimarannan parkkipaikalta, jossa paikallisella nuorisolla oli tapana kaahia autoillaan. Kemssantyhjennyspaikkakin oli Poroholmassa ainut todella toimiva systeemi, syvä kaivo toimivalla puukannella. Sinne kaataessa paskaroiskeet ei tule iholle, kuten näissä ylen siisteistä kromikiiltoisista lavuaareista käytännössä tulee. ;)

VAPPULA TEEMU 08.08.2010 21:10

Riku Räsäsen aikaan eli viimeisen kahden vuoden ajan on tapahtunut paljon alueen kehityksessä. Alueella on fiksulla tavalla yhdistetty veneilijöiden palvelut, karavaanarimatkailijat sekä Rauman alueen merelliset ja muutkin matkailupalvelut. Uskoisin, että yleisillä leirintäalueilla on tänä vuonna ollut aika vilske ja monessa paikassa on parannettavaa, muuallakin kuin Raumalla ;) Riku on toiminnan mies eli kyllä reagoi palautteeseen!

VIRTA URPO 19.08.2010 22:43

Kaukana minusta tuosta ***** kerta viikonloppu riitti. Kuvasti hyvin tuo "sikin sokin" järjestys. SFC:n paikat lähes kaikki hakkaa mennen tullen ja puoleen hintaan. Tietty arvostamme ehkä eri asioita kuin muut.

HAAPANEN TIMO 20.08.2010 16:40

Viime viikonloppuna siellä oltiin, eipä juuri moitittavaa. Illan pimetessä hieno fiilis nätisti valaistulla rannalla.

Hauska idea on mielestäni pienet hiiligrillit saunojen vieressä olevalla terassilla. Ken haluaa voi grillata oman terassipöytänsä vierellä.

Ainoa miinus mulle oli seinälle jäänyt vanhetunut kaupunkijunan aikataulu. Oli niin helkkarin kuuma että ei viitsitty pyöriä alas ottaa, piti mennä junalla kartsalle, mutta eihän se enää ajanutkaan alkuillan vuoroja.

Olipas toinenkin miinus, hanhenpaska, ei liity kämppäriin mutta jotenkin ne hanhet pitäisi sieltä rannalta pois pelästyttää nurmea ja hiekkaa sotkemasta.

@timppa

OJANIEMI EIJA 21.08.2010 10:43

Olimme vuosi sitten Poroholmassa.Tarkoitus oli olla vain yksi vrk mutta viihdyimme hyvin ja olimme toisenkin vuorokauden.Alue oli siisti niin wc:t,suihkut kuin tiskihuonekkin,saunaa emme käyttäneet.Palvelu oli todella asiallista ja ystävällistä.Menemme aivan varmaan toistekkin.

HÄMÄLÄINEN MARKKU 23.08.2010 11:13

Väänäsen Iinalle: Eihän Räsänen tänne tunnuksia tarvitse lukeakseen viestit. Vastine on eri juttu, mutta tuo muutama päivä mietityttää:

"Seuraavana päivänä poistuimme alueelta ja saavuttuamme vastaanottoon meille kerrottiin, että alueen vastaava oli jättänyt viestin, että meille EI saa korvata mitään. Laskumme 6 hengeltä kolmelta vuorokaudelta saunoineen teki yhteensä 354 euroa."

Kuinka moni maksaa laskunsa muutaman päivän kuluttua alueelta lähdettyään. Räsäsen tulisi olla yhteydessä asiakaspalvelijoihinsa ja saada reklamaatiot itselleen ja olla sitten yhteydessä suoraan asiakkaaseen. Näin nämä kirjoitukset eri saiteilla jäisivät hänen kohdallaan pois. Eri asia on jos se korvauskielto, alueen vastaavana, on häneltä lähtöisin, kuten tuosta kirjoituksesta saa käsityksen.

UUSITALO MARKO 23.08.2010 12:32

Muutama viikko takaperin tuli testattua Poroholma. Osin tämän keskustelun inspiroimana.

Palvelun taso jopa ylitti sen, mitä olen tottunut vaatimaan.Liekö sitten isäntä ottanut opikseen palautteesta vaiko mikä oli syynä, muuta palvelualttius oli esimerkillistä. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö joku muu voisi olla palveluun tyytymätön.

Ainoat moitteet antaisin asioista, jotka eivät suoranaisesti kuulu alueen ylläpitäjän vastuulle. Ensinnäkin ukonilman aikana salamat iskivät aivan liian lähelle. Polttivat jopa reiän lähistöllä olleeseen telttaan. Olisin tehnyt salamoinnista valituksen, mutta valituksen osoite on vielä epäselvä.

Toisena valituksen kohteena on tuo jo edellä mainittu hanhenpaska. Viereinen uimaranta oli paskan vuoksi lähes käyttökelvoton.

Ja kun oli kyseessä koulujen alkua edeltänyt viikonloppu, tuli paikalllinen nuoriso remeltämään läheiseen maauimalaan. Möykkä jatkui, kunnes aamuyön ukkonen syrjäytti sen. Roskaa ja lasinsirpaleita jäi kuitenkin lähiympäristöön. Mutta tämäkään ei ole leirintäalueen vika.

Jos saisin valita hanhien ja nuorison välillä, niin ehkä ajaisin pois tuon nuorison. Hanhenpaskaan astuminen ei v***ta läheskään niin paljon kuin lasinsirpaleeseen astuminen.

KORTELAINEN JUHANI 23.08.2010 16:54

Kiva lukea positiivistakin palautetta ja asiallista. Itse paikallisena caravaanarina käymme vain vierailemassa paikalla ja katsastamassa silloin tällöin. Yleensä vierailijat ovat meille kertoneet olleensa tyytyväisiä. Asiallinen palaute yleensä johtaa parannuksiin ja tulokseen. Joka tapauksessa paikka on menneistä vuosista paljon parantunut ja vierailijoita on tosi paljon käynyt Poroholmassa. Sen kaupunkilaisena iloisina toteamme.

VARTIAINEN JOUKO 24.08.2010 16:52

Marko - sinulla on aivan ihastuttava ja huumoripitoinen lähestymistapa jopa "epäkohtien" ollessa kyseessä, eniromaista ;))

LINTUNEN PEKKA 21.09.2010 22:26

Minä olin perheeni kanssa Poroholmassa heinäkuun puolivälissa kaksi vuorokautta katsomassa paikkaa. Minulle jäi paikasta aika negatiivinen kuva,Tilat epäsiistejä (sauna ja vc-tilat). Ravintolassa tuntui karaoke sujuvan hyvin,josta aiheutui yli puolenyön jatkuva taksi "ralli" leirintä alueen läpi,ei uskatanut lapsia laskea edes yksin vessaan alueella olevan autoliikenteen takia. Mutta paras minkä huomasin alueella oli wc-tilojen kortilla toimiva sähkölukko, josta ei mistään näe että wc on varattu. Vaan kortin kanssa kokeilemaan jokaista ovea vilahtaako punainen vai vihreä valo. Eipä ole lukkojen tilaaja paljoa miettinyt mihin käyttöön lukot tulevat.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.