- Etusivu »
- Etuteltan puheet »
- Matkailu kotimaassa »
- Positiivisia kuulumisia Kalajoelta
Positiivisia kuulumisia Kalajoelta
Myötätuuli puhaltaa Kalajoella, Top Camping Hiekkasärkillä tuohutaan kovasti, vaikka lumi on vielä maassa. Omistajapohjan muutoksen myötä on leirintäalueelle löydetty kaikille toimialueille osaava ja innostunut toiminnallinen johto. Seitsemän hengen tiimi, missä itse toimin on todella motivoitunutta ja suurimpana haasteena tulemme tekemään kaikkemme, että asiakkaat viihtyvät Top Camping Hiekkasärkillä. Uuteen ilmeeseen sisustetun leiribaarin ravintolapalvelut ja ohjelmatarjonta on uudistettu. Nettisivuja uudistamme lähiviikkoina. Omistajapohjan muutos antaa mielestäni hyvät mahdollisuudet leirintäalueen yhteiselle kehittämiselle. Tervetuloa, kaikki matkailijat, nauttimaan Campingin muutosten tuulista sekä Hiekkasärkkien palveluista. Kevätterveisin Arto
Hei osaatko jo tässä vaiheessa kertoa, mitä konkreettisia muutoksia tulee, tuon leiribaarin lisäksi, palvelut ja hinnat?
Joo, Arto, tuo olikin mielenkiintoinen ja toivottavasti hyvä uutinen. Muutaman kerran siellä asuneena, alue kaipaakin järjästystä ja rauhaa sekä siisteyttä. Toivottavasti investoitte myös uusiin huoltotiloihin ja vaunukenttään. Näin me asiakkaat saamme vuorokausihinnalle katetta ja te uusia asiakkaita.
@Olli
Jokohan sitten minäkin löysäisin alueen"pannasta".Edellisellä kerralla piti maksaa tuplamaksu kun kulkine oli "niin iso".Noh,jos myymäläautosta rakennettu matka-auto oli liian iso nii pysyin sitten pois!En oo pitkä vihainen,en,eihän siitä ole kuin...28 vuotta...
Tuohan on hyvä suuntaus.
Tehkää vielä yhteistyötä Dyynin ja Merisärkän kanssa, jotta se järjetön ulospäin metelöiminen vähenee - ja tietysti leiribaarin meteli minimiin, niin saatan tulla vielä joskus käymään.
Ossi
Toivottavasti saatte aikaan sopimuksen siellä rinteen päällä olevien kuppiloiden kanssa, ettei soiton jytke valvota aamuyölle koko kämppäriä. Vuosia on aikaa siitä, kun vankkurini siellä viimeksi pysähtyivät. Paikkahan on Suomen hienoimpia, muttei siinä metelissä nuku edes Erik. Viimeksi - yli viisi vuotta sitten yritin siellä nukkua, mutta yritykseksi jäi. Aamulla, kun asiasta valitin, kerrottiin vain, ettei ravintolayrittäjien kanssa ole päästy yhteisymmärrykseen yön meluhaitoista. Luulisi paikallisen yrittäjäyhdistyksen voivan löytää kompromissin, joka huomioisi myös vaunuissa yöpyjät.Joskus kun on aamulla jatkettava matkaa ja silloin haluaisi yöllä hetken torkahtaa.
Konkreettisimmin panostamme asiakaspalveluun ja viihtyvyyteen, mikä pitää sisällään paljon asioita. Asoita on paljon mietinnän ja suunnittelun alla. Leikkikentän välineet ilmeisesti tulemme uusimaan, huoltorakennukset ja mökit käymme aiempia vuosia huolellisemmin läpi ennen avaamista, joitakin muistaissa mainitakseni. Hinnastoa voi seurata Top Camping Hiekkasärkkien sivuilta, joihinkin hintoihin tulee vielä muutoksia, kaikki hinnat eivät meidänkään mielestä vastaa sillä saatavaa palvelua. Samoin palvuiden osalta sivuja päivitetään lähiviikkoina ajantasalle. T.Arto
Onkohan joillain mennyt käsitteet sekaisin, Kalajoen hiekkasärkät on viihdekeskus eikä mikään nukkuma lähiö nukkukaa kotonanne tai menkään jonnekin rauhanyhdistysten alueille.
Arto hei, luulen, että kannattais ottaa vakavasti viestit jotka koskevat melua ja muuta mekkalaa mikä kuulu ja häiritsee alueella asuvia! Kai olette mukana paikallisessa yrittäjä- tms yhteisössä.
Tai sillehän on pakko tehdä jotain!
Toinen tie on majoittaa porukkaa jotka pitävät metelistä ja toimia heidän ehdoillaan.
Arto varmaan vastaa tähän viestiin piakkoin?
Järjestyksestä, rauhasta siisteydestä olemme käyneet paljon asiakaspalutetta läpi.Asioihin tullaan kiinnittämään huomiota, mutta laajan asiakaspohjan myötä tehtävä on haastava. Nyt alueella kuuluu päivisin vain joutsenen laulua, mutta alue vaikuttaa autiolta ko ei oo avattu eikä oo asiakkaita. Uusiin huoto ym. rakennuksiin meillä ei ensi kesälle ole resursseja, mutta olemassa olevia kunnostamme senkin edestä. Vaunupaikkoja emme juuri pysty lisäämään, toivomme että nykyiset n. 800 sähköpaikkaa tulee olemaan aktiivisessa käytössä. Meillä on 4 kesää käytössä ollut, meille uusi vaunualue n.190 päivä- ja n 35 kausipaikkaa, tällä alueella mun mielestä hienot 2 kesää käytössä olleet huoltorakennus ja saunat. Vanhempia vaunupaikkoja pyrimme selkiyttämään. Hintojen suhde palveluun on monilta osin mietinnän ja työn alla. T.Arto
Uskon ettei moista ylilyöntiä enää tule. Jos jotain vastaavaa sattuis toivomme välitöntä palautetta. Myös isommille matkailuajoneuvoille löytyy varmasti paikka ja hinnoitellaan normaalisti. Tietysti meillä on haastetta, että osaamme neuvoa ison ajoneuvon sille soveltuvaan paikkaan esimerkiksi, että paikka on riittävän avara ja pohja kestävä. Tervetuloa kokemaan ja kertomaan meille miten alue on muuttunut 28 vuodessa. T.Arto
Minäkin voin vastata onhan noita muutakin rauhallisia paikkoja eri seurakunnilla uskonnollisilla yhteisöillä.
Käsittääkseni leirintäalueilla odotetaan olevan joitakin sääntöjä. Esimerkiksi yön hiljisuudesta ja turvallisuudesta. Jos alue ei niitä noudata, on kritiikki ja boikotti paikallaan. Te jotka viihdytte moisessa möykässä voitte huoletta pitää omat remupaikkanne, mutta ilmoitetaan niistä sitten reilusti: Tällä alueella ei voi eikä kannata vierailla lasten kanssa. Täällä ei nukuta. Maksavalla asiakkaallakin on vielä jotain oikeuksia.
Tämä meluhaitta-asia on meille haastava ja asiasta olemme saaneet paljon palautetta. Camping tekee yhteistyötä muiden alueen yritysten kanssa, joilla on ymmärrettävästikin omat intressinsä. Tulemme paneutumaan ja työstämään asiaa. Yhtenä yhteisenä haasteena näkisin, että asiakas muistaisi, niin halutessaan, vastaanotossa ilmoittaa haluavansa mahdollisimman rauhalliselle paikalle ja me osaisimme neuvoa sellaisen paikan. Tällä toimintamallilla uskosin, että kaiken muun asian eteen tehtävän työn lisäsi saamme tätäkin haittaa minimoitua. Camping on varmasti maisemallisesti yksi Suomen hienoimpia, mikä oli palautteena mukava kuulla, koska työntouhussa sitä on joskus vaikea muistaa ja sisäistää, itsestä siellä paljon touhunneena silmä alkaa turtua. Kuten johonkin aikaisempaan vastasin nyt alueella on päivisin mielestäni tarpeettomankin hiljaista. T.Arto
http://www.kalajokimatkailu.fi/fi/matkailuyritykset/hiekkasarkilla.html
Siinä sitä onkin työmaata jos joku saa tällaisen määrän matkailuyrityksiä niin ettei toisesta ole toiselle "harmia". Mutta hyvä kokonaisuutena kun on tarjontaa jokaiselle. Matkailijahan sen päätöksen tekee mihin "päänsä pistää" ja millaisia palveluita tarvitsee ja ainahan voi "äänestää jaloillaan".
Viihdekeskus ja leirintäaue ovat kaksi eri asiaa. Sinulla vain tuntuvat olevan käsitteet hieman vinksallaan. Leirintäalue on paikka, jossa on tarkoitus yöpyä ja elää normaalia campingelämää johon kuuluu myös rauhallinen yöuni, koska usein matka jatkuu aamulla kohti uusia huimia seikkailuja. Jos sinä et halua yötäsi nukkua, omapahan on asiasi. Rauhallisia alueita onneksi vielä löytyy joka puolelta Suomea ja niitä myös käytämme. En äänestä jaoillani, vaan pyörillä - vaunun ja auton.
Aihetta kaäsitelty myös aiemmassa vastauksessa. Leiribaari on Campingin omaa toimintaa, sen tiimoilta asioita on helpompi miettiä ja niihin vaikuttaa. On kuitenki jopa karavaanareita jotka haluavat elämää ja viihdykettä ympärille. Tämä on haastava ja vakava asia Suomen suurimmalle ja suosituimmalle leirintäalueelle. Ensi kesän päätavoitteenamme on toteutaa asiakkaillemme heidän mieltymyksiensä mukaan mahdollisimman miellyttävä lomakokemus. Vaikka tätä palautetta tulee paljon ja vaatii työtä vastailla näen sen positiivisenä, antaa painoarvoa meiän mietintöihin.
Kalajoen Hiekkasärkät käsittää laajan maisemallisesti kauniin, varsinkin kesämatkailuun kehittyneen alueen monine palveluineen. Yksi suosittu palvelu on viihdekeskus Merisärkkä, mikä on omastakin mielestä tarpeettoman lähellä Top Campingiä. Hiekkasärkiltä löytyy myös rauhallisempi asuntovaunualue Tapion Tuvalta. Vaikka nämä on suuriakin tunteita nostattavia asioita, toivon ettei näissä keskusteluissa otettaisi kantaa vakaumuksellisiin asioihin, Top Camping pyrkii senkin asia suhteen huomioimaan kaikkia mahdollisimman tasapuolisesti. T.Arto
Myös Top Camping Hiekkäsäkillä on säännöt, Aikaisempien vuosien palautteista seulottujen puutteiden pohjalta asiaa tulemme kehittämään. Tähän mennessä asian tiimoilta on mietitty seuraavaa. Vartioinnin konsepti ja toteutus suunnitellaan huolella sitä suorittavan tahon kanssa. Säännöistä informoidaan huomattavasti aiempaa paremmin, esim. säännöt laitetaan jokaisen mökin oveen ja jokaiseen Grillikatokseen. Campingillä järjestetään monenlaisia tapahtumia ja kokoontumisia pitkin kesää. Osa meidän miettimiä ja osa on täysin Campingistä riippumattomia. Esimerkkinä on ryhmiä jotka sopivat kokoontumisen leirintäalueelle keskustelupalstoilla. Kaikilla ryhmillä ei ole minkäänlaista käytännön organisaatiota ja joissaki meetingeissä on huomattava määrä alaikäisiä. Seuraamme mahdollisimman monia keskustelupalstoja asioiden tiimoilta. Tämä on yksi suuri haaste. Tähän asiaan olemme miettineet seuraavaa. Informoimme asiakkaita tapahtumista ja siitä missä puolella aluetta ne järjestetään mahdollisimman hyvin. Pyrimme seulomaan tapahtumiin osallistujat mahdollisimman hyvin asiakasjoukosta. Tapahtumia yritetään rajata mahdollisuuksien mukaan vaikka esim tiettyyn mökkiryhmään, jotta eri asiakasryhmistä olisi minimaalinen haitta toisilleen. Tässäkin esittäisin haasteena asiakkaalle, että vastaanotossa voi kysellä ja esittää toiveita. T.Arto
Yritysten keskinäinen sykronointi on haasteellista niin Hiekkasärkillä kuin monessa muussakin paikassa. Camping Hiekkasärkkien palautteista löytyy myös positiivisiakin mainintoja Hiekkasärkkien monipuolisesta palvelutarjonnasta. Jaloilla ja pyörillä äänestäminen on varmasti hyviä keinoja ja vaikuttaa osaltaan palvelutarjoajien valintoihin. Top Camping Hiekkasärkillä voi äänestää myös välittömällä ja asiallisella palautteella. T. Arto
Koittakaa nyt hommata ensiksi sellainen vartijaliike/vartijaporukka, joka tohtii oikeasti käydä huomautamassa asiasta, jos esim. joku porukka pitää hiljaisuuden aikana isoa meteliä. Viimekesän vartiointi taisi olla vain "näönvuoksi" Suoraa palautetta olen antanut viimekesänä riittävästi.
Ossi
Ps. Meidän kausipaikan voi antaa eteenpäin - yksi kesä sitä meteliä riitti meille. Jännä homma, että tarjotun kausipaikan hinta oli edelleen sama viimekesäinen (100€ kalliimpi kuin sitä edeltävä), vaikka jossain viestissä lupailit hintojen järkeistämistä.
Jotenkin näistä muutamista kommenteista saa sellaisen käsityksen, että Kalajoen Hiekkasärkät pitäisi olla tyyliltään samanlainen, kuin omat jäsenalueemme, rauhallinen ja viihtyisä lepopaikka.
Ei kai se ole tällaisen viihdekeskuksen intressi. Ympäristössä on paljon viihdealan palveluntarjoajia, jotka tahtomattaankin vaikuttavat toinen toisiinsa. Käsittääkseni Kalajoelle tullaan viihtymään näiden tapahtumien parissa, eikä pelkästään ihastelemaan valoisan kesäillan idylliä. Rauhallisuutta haluavat löytävät kyllä paikkansa omilta jäsenalueiltammekin.
Uskon, että palveluun ja paikalliseen menoon tyytyväisiä Kalajoella kävijöitä riittää edelleenkin pilvin pimein, mutta kaikesta huolimatta kannattaa teidän siellä panostaa henkilöstön koulutukseen niin, että he tietävät ja osaavat neuvoa ulkolaisille vieraillekin Suomessa hyväksytyt leirintäsäännöt turvaväleineen sun muineen. Joskus tämä asia on ollut respan tytöillä täysin hukassa ja varsinkin norjalaiset ovat sinne pystyttäneet intiaanileirejä, missä vaunut ovat kiekerössä kulmat toisissaan kiinni. Myös jatkuva siisteyden ylläpito vaatii panostusta ja henkilökuntaa huomioiden alueen suuren kävijämäärän.
Menestystä hankkeellenne.
Ja minä kun olin tuota Palinia pitänyt fiksuna miehenä.
Kiitos Ossi palutteesta. Anteeksi etten vastaillut aiemmin. Teemme pitkää päivää leirintäalueella, työskentely on aloitettun mielestäni aiempia vuosia aikaisemmin. Viime kesän palautteet ovat olleet meille tosi tärkeä pohja kehitystyöhön, nöyrä kiitos kaikille palautetta antaneille. Ensi kesän tärkeimpiä asioita joihin tulemme panostamaan on vartiointi, en aiemmissa vastauksissa osannut ehkä tätä riittävän selkeästi tuoda esille, sillä nykyinen henkilöstö kokee tämän hyvän asiakaspalvelun yhtenä, mutta tärkeänä osa-alueena. Vartiointi tulee olemaan uskottavaa ja osaavaa, viimeksi tänään olemme tiimissämme aihetta käsitelleet. Kausipaikan hinta on sama kuin viimevuonna, mutta hintaan sisältyvä palvelu tulee olemaan eri. Kausipaikkalaiset ovat meille yksi tärkeä asiakasryhmä, he oppivat tuntemaan alueen hyvin ja ovat pääsääntöisesti positiivinen asiakaskunta jotka tietotaidoillaan edesauttavat ensikertalaisia ja päiväkävijöitä. Kausipaikkapalveluiden kehittäminen on yksi työn alla olevia asiota ja otan kyllä kehitysideoita vastaan ja pyrimme toteuttamaan niitä resurssien ja tarkoituksenmukaisuuden puitteissa. Kausipaikan hintaratkaisun suhteen oli monenlaisia asioita. Emme halunneet hintaa nostaa, hinnan alentamiesen eväämiseen meillä oli omat perusteemme, yhtenä esimerkkinä mainittakoon käytettävissä oleva aikajänne. Toivon Ossi että informoit päätöksestäsi kausipaikan suhteen Camping Hiekkasäkkien asiakaspalveluun, en mielelläni ota tälläisia asioita tämän palstan kautta hoitaakseni, ihan sen takia että asiat meillä Campingillä pysyisivät järjestyksessä ja ajantasalla. Toivomme kuitenkin että mahdollisimman paljon tulisi aiempien vuosien kausipaikkalaisia, "vanhoja konkareita", jotka osaisivat kertoa meille kesän mittään mitä muutoksia aiempiin vuosiin olemme saaneet aikaiseksi. Yhteistyöterveisin Arto
Kiitos mielipiteestä. Mielestäni erilaiset leirintäalueet on yksi matkailun rikkaus. Camping Hiekkasärkillä on suurimman ja suosituimman haaste harteilla ja henkilöstöllä visiona kiilata asiakaspalvelun positiivisimpaan kärkeen. Campingillä on samoja intressejä eteenpäin ajateltuna kuin jäsenalueilla, monien muiden haasteellisten intressien joukossa. Alueen palveluntarjoajat vaikuttavat yllättävän monesti myös ihan tarkoituksenhakuisettomasti myös positiivisesti toinen toiseensa ja täydentävät toisiaan. Hiekkasärkillä toimijoidenkeskinen neuvotteluyheys mielestäni toimii, vaikka asiat joskus jopa riitelee ja ovat monesti haastavia. Norjalaiset on yksi asiakasryhmä, joilla on oma "kulttuurinsa", tämän olen itse huomannut myös talvimatkailupuolella joissain paikoissa, silti he ovat yleensä vastaanottokykyinen asiakaskunta, kun osaamme oikein informoida. Asiakaiden informointi ja siisteyden ylläpito ovat nouseet esiin useissa palavereissamme ja osa-alueina henkilöstörekrytoinissamme. Asiota kannattaa aina tuoda esille, ettei kiireessä ja epähuomiossa joku asia jää tarpeettoman taka-alalle. Kiitoset Matille positiivisistä toivotuksista!
Itse henklökohtaiseti, kuten myös Camping Hiekkasärkkien henkilöstö pidämme erityisen fiksuina ihmisiä, jotka antavat välitötä palutetta, ilmaisevat mielipiteitään, kuin myös antavat kritiikkiä asiallisesti. Näihin mietteisiin näihin tunnelmiin, menen hetkeksi nukkumaan. T.Arto
Kuten Arto näet, avauksesi poiki heti paljon palautetta ja se on hyvä merkki se. Nimittäin, jos asia ei kiinnosta, ei palautettakaan tule. Joten taustaa vasten teidän on hyvä lähteä rakentamaan uutta Top Camping Kalajokea.
Lähivuodet näyttävät miten strategianne ja toiminta-ajatuksenne toteutuvat. Toivotan onnea ja menestystä yrityksellenne!
@Olli
14,- euroa/vrk matkaparkista + 5,-sähkö,yht.19,-/vrk/matkaparkista = onko kohtuullista matkaparkista?Mikä onkaan matkaparkki? - Noo,o Kalajoen leirintäalue sinänsä on OK.
Kiitos Olli, oli tarkiotus vastailla sulle jo eilen, mutta aika ei kerta kaikkiaan riittänyt. Vielä suurempi kiitos tänään, olet antanut aktiivista ja aiheellista palutetta ja kannustusta. Olemme käsitelleet melu ja mekkala asioita, aiempien vastausten lisäksi on tullut esille, että alueen muut toimijat ovat tehneet parannuksia asioiden suhteen jo viimekesäisten palautteiden pohjalta. En lähtisi "pilvilinnoja" näiden asioidenkaan suhteen heti rakentamaan, mutta uskon ajan ja yhteistyön myötä löytyviin huomattaviin parannuksiin asioiden suhteen. Tulen kaiken muun tiimimme ja henkilöstömme tavoin näkymään kentällä ensi kesänä, lisäksi uutena kausipaikkalaisena monien uusien ja vanhojen joukossa. Huomenna lähden Paljakkaan katsomaan, mieten meidän jo aikuisiän saavuttanut Solifer jaksaa, ja rentoutumaan pariksi päiväksi. Hyvää pääsiäistä Toivottaen T.Arto
Tosi hyvä palaute muiden hyvien joukossa, kiitos Erkki, matkaparkkiasiaa olemme jo miettineet ihan oma-aloitteisesti, emmekä ole nähneet aiempaa käytäntöä suinkaan toimivana. Tämän asian suhteen mietinnöissämme esiinnousseita ajatuksia esim: Hiljaisina aikoina vastaanoton läpiyön aukipitäminen tuntuu tarkoituksenmukaisettomalta ja sitä suorittavalta henkilökunnalta joskus turhauttavaltakin, voisiko toimiva matkaparkki korvata asiaa. Matkaparkille olemme suunnitelleet jo selkeät omat paikat. Toivomme matkaparkkiasiaan kehitysideoita ja ajatuksia, sillä haluamme tämänkin asian suhteen löytää molemminpuolin toimivan ja mielekkään konseptin. Hintaan sinänsä eurollisesti en voi nyt ottaa heti kantaa. Myös tähän palveluun olemme miettineet muutoksia. Kaikesta huolimatta matkaparkissa tälle keväälle on havaittu karavaanareita. Yhteistyöterveisin Arto
Haluan tarkentaa edellistä vastaustani, Camping Hiekkasärkkien matkaparkkia ei palveluna ole vielä otettu käyttöön tälle kesäkaudelle, mutta portin ulkopuolelle olevalla pysäköintialueella on jo ollut yöpyviä matkailuajoneuvoilijoita, mikä on mielestäni osoitus matkailijan omatoimisuudesta ja että "karavaanari kulkee". Kokemuksia ja näkemyksiä toimivasta matkaparkista odotan mielenkiinnolla. T.Arto
Hyvä Veli ARTO!! Oot kyllä pannu itses ,kunnolla likoon , Se on hyvä. Varmasti oot huomannut ,myös vaatimuksia , esim. yöpymisen suhteen. Kyllä Hauskaa saa pitää , sitä en kiellä, mutta jos itse oot ajellu 300-600 km JA mukana on myös lapsia ja haluat nukkua !!! Ei ole paljon vaadittu JOS HILJAISUUS on Kello 23.00 NIIN kuin se on, muillakin alueilla!!! Siitä minä maksan. Se paikka , minkä puolesta Sinä puhut ON Parhaita Suomessa! Mutta ongelmat on Sulle tuotu esille, jos haluat niin poista rähinöitsijät alueelta (huomautuksen jälkeen). Tässä on monta hyvää ohjetta Sulle ja Karavaanarit olemme joustavaa ,itse toimista porukkaa ja KARAVAANI KULKEE ! t.se
Kyllä, haastetta ja touhua riittää. Onneksi meitä on toiminnallisessa johdossa lisäkseni kuusi, itsensä likoon laittanutta omien osa-alueidensa osaajaa. Tällä joukolla mietimme ja teemme alueen toimivuuteen tähtääviä ratkauisuja. Rekrytointihaastattelujen pohjalta tulemme saamaan meitä täydentämään monialaisen ja motivoituneen työntekijäjoukon. Matkaparkkiasian suhteen, Erkin asiallisen palautteen vauhdittamana, tehtyjä muutoksia on nähtävillä Camping Hiekkasärkkien nettisivujen hinnastossa, myös muitakin hintoja on resurssien puitteissa muutettu lapsi ja perheystävällisempään suuntaan. Hintojen suhteen on vielä esim. tilaus/perhesaunat mietinnän ja työn alla. Camping Hiekkasärkillä on miesten ja naisten saunojen lisäksi kolme hienoa, erilaisilla ominaisuuksilla varustettua tilaussaunaa. Hintojen lisäksi mietimme näiden suhteen toimivaa palveluaikaa. Mietteitä tämänkin asian suhteen otan ilomielin vastaan. Iloista ja rentouttavaa pääsiäistä, koko Campingin tiimin puolesta. T.Arto
Olemme yöpyneet Kalajoella(Top Camping) viime ja edellisenä kesänä. Kovin suuria puutteita emme ole havainneet. Vaunupaikan olemme aina ottaneet mahdollisimman rauhalliselta paikalta, ja alueen sisältä meluhaittaa ei ole ollutkaan. Ainoastaan mäenpäältä kuuluva jumputus hieman häiritsi nukkumista. Niin kuin Arto taisitkin mainita, niin lasten leikkipaikkoja uusitaan, mikä onkin tervetullut parannus. Minigolf-kenttä oli viime kesänä tosi resussa kunnossa, se kannattaisi uusia. Digi-tv:n signaali on ollut alueella heikko, tämän hetkistä tilannetta en tiedä. Vesipisteitä oli alueella paljon, ne eivät vain toimineet läheskään kaikki?
t. Eero
Kiitoksia Eero Olet toiminut mielestäni toivotulla tavalla, omalla aktiivisuudella edesauttanut onnistunutta ja miellyttävää lomakokemusta. Tällähetkellä niin Campingin sisäinen kuin myös Hiekkasärkkien toimijoiden keskeinen kommunikointi on tosi aktiivista. Minigolfin olen itse havainnut suosituksi, heikosta tasosta huolimatta. Asian tiimoilta on jo aiempina vuosina ollut kehitysvisioita, ensikesän suunnitelmaan en heti osaa vastata. Digi-Tv asia on ongelma maantieteellisen sijainnin johdosta lähettimiin nähden, tiedän, että jo aiempina vuosina on tämän asian toimijoihin oltu vakavasti yhteydessä laajapohjaisesti. Olemme törmänneet tähän asiaan usein palautteissa. Camping pyrkii edesauttamaan näkyvyyttä. Vesipisteiden toimivuuden lisäksi, aikomuksena on saada ne merkityksi leirintäalueen karttaan. Vesipisteitä jää sesonkiaikoina joskus matkailuajoneuvojen varjoon vaikeasti havaittaviksi, tällöin ajantasaisen kartan uskosin lyhentävän kantomatkaa. Tervetulotoivotukset ja kiitokset koko henkilöstön puolesta. T.Arto
Olemme olleet parina edellisenä kesänä Särkillä, ja kesken reissun olemme pois lähteneet. Pahin on tietysti se Dyyni, diskojumputus aamu neljään. Viime kesänä alkoi karaoke iltakuuden aikaan alueen ravintolassa, kaiuttimet ulkona, siinä sai "nauttia" ns. musiikista. Sitten oli moottoripyöräilijät, rälläsivät pyörillään vessareissutkin. Ja usein siihen lähelle sattuu joku räyhäporukka, joista saa valittaa respaan pitkin yötä.
Kalajoki oli meidän suosikkipaikka 80- ja 90-luvuilla, siellä käytiin muutaman kerran kesässä. Onhan siellä tapahtunut myönteistä kehitystä paljonkin, mutta muutamat negatiiviset asiat vaikuttavat paljon viihtyvyyteen. En nyt tarkoita sitä, että mitään ääniä ei saa kuulua, kyllä itsekin vietämme iltaa, mutta joka haluaa nukkua, siihen pitää olla mahdollisuus
Kiitos Mikko palautteesta. Tästä aiheesta tullut suuri palautemäärä on ollut vaikuttajana esimerkiksi työvuorojen suunnittelussa niin vartioinnin, kuin muunkin henkilöstön suhteen. Painoarvon lisäämiseksi tätä keskustelurunkoa on pyritty saamaan mahdollisimman laajasti Campingin henkilöstön ja alueen toimijoiden tietouteen. Olet ilmeisesti lomaillut ns. "piikkimiitinki" viikonloppuna. Otan esimerkiksi tämän tapahtuman haasteellisuudessaan. Tapahtuma on ilmeisesti osallistujien keskinäisesti, puskaradion, keskustelupalstojen yms.kautta, sopima kokoontuminen, jossa paljon alle 18 vuotiaita motoristeja. Camping huomio tämänkin asiakasryhmän yhtenä monien muiden joukossa, mutta huomioitavaa on, että toiminta pysyy järjestyssääntöjen ja muiden asiakasryhmien tarpeiden puitteissa. Tässäkin asiassa haasteellisen ja aikaakin vievän kehitystyömme lisäksi heittäsin "palloa" myös asiakassektorille. Jos perhepiirissä on tälläisiin tapahtumiin osallistujia, osoittaisitte kiinnostusta asiaan ja pientä kotiohjeistusta "reppuun", muiden virvokkeiden ja virikkeiden joukkoon. Camping näkee, kesätyöpaikkojen lisäksi, nuorison kanssa toimimisen yhtenä tärkeänä asiana. Mielestäni nuorison järjestämät ja heille järjestettävät tapahtumat estävät osaltaan esim. syrjäytymistä ynnämuita pientä "metelöintiä" traagisempia lieveilmioitä. Nuoriso on muiden asiakasryhmien tapaan pääsääntöisesti fiksua ja aktiivista porukkaa, vaikka joskus joukossa tyhmyys tiivistyy heilläkin. Uuteen ilmeeseen sisustetun Camp Inn leiribaarin äänentoistoa uusittaessa on pyritty huomioimaan, että esimerkiksi karaokea voidaan harrastaa viihtyisästi ja virkistävästi, tästä taiteenlajista "ymmärtämättömien" siitä tarpeettomasti kärsimättä. Uskon, Campingin tavoitteiden pohjalta, että seuraava loma Camping Hiekkasärkillä tulee olemaan myös sinulle Mikko aiempia positiivisempi. Kauden avausta kohti touhuten. T. Arto
Ensinnäkin on se mahtavaa kun saitte sen laitalan pihalle pilaamasta koko alueen mainetta, jonka se teki jo parin vuoden aikana ! Ikävä vain kun se saa vielä järjestää neljänä vuonna juhannus festarit alueella, mutta kannatti siitä sen verran maksaa että ymmärsi lähteä ! Onko tietoa jatkuuko juhannusjuhlat alueella neljän vuoden jälkeen, toivottavasti ei, sillä on se juhlien jälkeen kuin kaatopaikka se alue ja kausipaikkalaiset ajetaan juhannukseksi poies alueelta jos ei makseta lisää 50 euroa per henkilö juhannuksen ajalta. Se on meinaan kova homma purkaa leiri aina juhannukseksi ja taas pystyttää ne uudelleen juhannuksen jälkeen kun ei viihti sitä juhannus menoa jäädä paikan päälle katsomaan ja vielä maksaa siitä ylimääräistä ! Ja aina on joutunut siivoamaan oman paikan uudelleen kun on juhannuksen jälkeen omalle paikalleen tullut, että siivoukseen pitäisi kyllä panostaa enemmän juhlien jälkeen ! Vartiointi on kyllä ollut alueella parina viime vuotena todella huonoa ja siihen kyllä kaivataankin parannusta etenkin alueen hiljaisuus ajan valvonnassa, eli aikaisemmin siihen ei kyllä puututtu yhtään vaikka soitti kenelle ja vartijatkin olivat jotain nuoria koululaisia jotka eivät uskaltaneet puuttua mihinkään ! Sitten ne perhesaunojen hinnathan on kyllä alueella nostettu pilviin, josta kunnia kuulunee laitalalle, mutta jospa niihinkin saataisiin joku järki nyt kun hän on poissa. Aikaisemmin tuli vuokrattua sauna joka viikko parikin kertaa, mutta ei enään pariin vuoteen kertaakaan kun sauna maksaa 40 euroa 45 minuuttia kun 3 vuotta sitten se maksoi 18 euroa tunti ! Sitten vielä kiitokset hyvin alkaneesta kaudesta, heti kun vaunu tuotiin alueelle,niin huomasi kuinka ainakin palvelu on parantunut ja alueella tunnutaan tekevän pintaremonnteja sinne sun tänne ja asioista pystytään keskustelemaan työntekijöiden kanssa ja kädestä pitäen tultiin toivottamaan tervetulleeksi alueelle, että jatkakaa samaan malliin niin hyvä tulee ja eihän kaikkia asioita voi kerralla saada kuntoon mutta suunta näyttää oikealta !!!
Kiitos Risto palautteesta ja kannustuksesta
Teemme alueella nyt pitkää päivää. Henkilöstöllä on miettimistä ja touhua nyt alueen virallisen avauksen lähestyessä ja sekaan mahtuu myös tulevan juhannuksen asioita. Neljän vuoden päähän on vielä vaikea katsoa, mutta tulevan juhannuksen kokemusten myötä varmasti jo jotain visioita tulee mietintään.
Vapuksi Campingille saapui kausipaikkalaisia odotuksiamme runsaammin, hyvien ilmojenkin myötävaikutuksesta. Ajatuksia vaihettiin hyvässä ilmapiirissä. Pitkin kuluvaa viikkoa olemme vastaanottaneet kausipaikkalaisia Vapun positiivisten kokemusten kannustamana. Joihinkin liian laaja-alaisiin kausipaikkatulkintoihinkin on löydetty mielestäni molempia osapuolia tyydyttäviä ja asiakkaiden tasavertaisuutta huomioivia ratkaisuja. Kausipaikkalaisissa mielestäni muualta saapuvien lisäksi, myös paikkakuntalaiset näkyvät huomattavasti aiempia vuosia suurempana asiakasryhmänä.
Tilaussaunojen hinnat ja palvelut tulevalle kaudelle on päätetty tällä viikolla pitkällisten tiimimietintöjen pohjalta. Uskoisin, että tämäkin asia päivitetään nettisivuillemme lähiaikoina, mielestäni asiakkaan kannalta positiivisempaan suuntaan.
Nyt käytetään mielestäni huomattavasti käytettävissä olevia resursseja ja voimavaroja palveluiden ja olemassa olevan rakennuskannan toimivuuteen.
Kausipaikkalaisilla on käytettävissä 20.5, jolloin alueemme avataan virallisesti, saakka jo Vapuksi toimintaan saamamme palvelut; suihkut, Wc:t ja kemssan tyhjennys. Vesipisteitä pyrimme saamaan käyttöön laajemmin eri puolille aluetta. Tiimimietinnöissämme on käsittelyssä, että löytäisimmekö mahdollisuuksia järjestää kausipaikkalaisille jotain pientä yllätystä jo ennen alueemme virallista avausta, yhtenä ajatuksena sauna. Näistä toteutuessaan tulemme informoimaan kausipaikkalaisia.
Yhteistyöterveisin aluepäällikkö Arto
Olen kirjoittajan kanssa tässä asiassa ihan samaa mieltä. Hiekkasärkkien alueella parin kilometrin päässä on toinenkin alue nimeltään Tapion Tupa. Sitä mainostetaankin savuttomana, päihteettömänä, lapsiystävällisenä paikkana. Eiköhän tuo musiikki kesäiltoina tanssilava- ja ravintolakulttuurin puitteissa kuulu ihan asiaan. Muutenkin; kuuluuko se sitten niin isolla. Olen ollut kausipaikalla 10 vuotta ja nukkunut kaiket yöt ihan rauhallisesti. Käki kukkuu alkukesästä huomattavasti voimakkaammin kuin dyynin jytä konsanaan.
Hei! Ensimmäisen kauden kausipaikkalaisena oon saanut omin korvin tutustua tähän käkeen. En oo ennen moiseen törmänny joka kukkuu lähes kaikkina vuorokaudenaikoina. Tänään alueellemme saapui luultavasti pitkäaikaisin asiakkaamme, kausipaikkalainen Irma, viettämään viidettäkymmenettä kesäänsä leirintäalueellamme. Kuulumisia vaihtaessamme ensimmäisten kysymysten joukossa oli, että onko "hullu käki" vielä hengissä. Camping Hiekkasärkät pyrkii hyväksymään tämä käkilinnun yhtenä leirintäalueen asukkaana omintakeisista elintavoista huolimatta. Omasta, kuin myös koko henkilöstön, mielestä, sekä aasiakaspalautteenkin pohjalta kausi on edennyt onnistuneesti. Positiivisin tunnelmin eteenpäin. T.Arto
Mukavaa kuultavaa. Olen kahdet venetsialaiset viettänyt Kalajoella, ja ollut tyytyväinen. Ilotulitus on ollut aivan mahtava, toivottavasti myös tänä vuonna. Se on kruunannut upean illan. Kalajoella nähdään taas venetsialaisissa.
Venetsialaiset on mielestäni mökkikauden päättäjäisinä perinteensä saanut tällä rannikkoseutualueella elokuun viimeiseen viikonloppuun ajoittuva juhla. Tämä ajanmittaan laaja-alaistunut tapahtuma on monesti muualtapäin Suomea ja ulkomailta tulleille uusi elämys. Vielä on kesää jäljellä, laulun sanoja lainatakseni, ja venetsialaisiin aikaa. T.Arto
Äskettäin alueella viikonlopun viettäneenä voin todeta, että viihtyisyys vuoden takaiseen verrattuna oli kuin eri paikassa olisi ollut. Vastaanoton ystävällisyys ja palvelualttius ansaitsee kiitoksen. Pieni miinus vain siitä, että puhelimella soitettaessa joutuu yrittämään monta kertaa. Tulee mieleen, että liekö soitan väärään numeroon, no kiirettä varmaan piisaa siellä joten se lienee syy. Uudemmalla vaunualueella lähinnä rantaa olevassa rivissä yövyttäessä ei ainakaan nyt tanssipaikan eikä Dyynin jytkeet häirinneet. Uusi huoltorakennus oli toiminnassa ja siisti koko ajan. Leiribaarin karaoke oli nyt sisätiloissa ja ulkokaiuttimet pantiin pienemmälle puoliltaöin. Järjestyksenvalvojat hoiti hommat fiksusti ja asiallisesti, eikä päästäneet alaikäisiä baariin ja muutenkin kiertelivät alueella tehokkaasti. Kiitos, jatkakaa samaan malliin.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.