Eduskunnan turvallisuus huolettaa

Sirpa Eskelinen 11.10.2024 18:57

Minua huolettaa meidän kaikkien turvallisuus, mutta tällaisen löysin:

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010758348.html

Sirpa

Markku Hämäläinen 11.10.2024 19:30

Vornasen käyttäytymin huolettaa enemmän.
Kantaa pistoolia ryyppyreissullakin mukana.
Tavallinen duunari ei saa kantaa edes puukkoa julkisella paikalla, ellei se liity työhön.

Harri Halinen 11.10.2024 20:40

Kansantaloudellisesti tavallinen veroa maksava kansa joiden palkkarahaa ei kerrytetä toisten maksamista veroista on arvokkain osa Suomen ihmisistä.

Heikki Ikonen 12.10.2024 07:17

Unohtamatta yhteiskunnan palaveluksessa olevia oikeita "työrukkasia" (esim. sisar hento valkoisia, rajamiehiä, tai vaikka kunnan mitta miehiä).

Esim. LAPHAssa on kymmeniä ja kymmeniä johtajan nimikkeellä, MIKSI - MINKÄ TÄHE, tai jotku EU tarkastajat jotka syynää onko joku pelto tilikku kavonnu vuojen aikana. Eikö vähempiki syynääminen riittäis, tarvihteeko se pelto käyvä mittaamassa joka vuos, joutilaat tekemään tuottavaa työtä.
Liian raskaat organisaatiot vievät tehokkuden ja hyödyn.
Toisaalta, Ei soppa maistu miltään iliman suolaa 😋 H

Harri Halinen 12.10.2024 10:15

Valta keskittyy kun työnantaja on kunta, valtio tai vaikka hyvinvointialue samoille byrokraateille.
Se ei ole kasvaessaan hyväksi yhteiskunnalle joka pyrkii jatkamaan perinteisiä tapoja toimia - haavoittuvuus lisääntyy. Yhteiskuntaa vahingoittavat viholliset ja luikurit myös lisääntyvät.
Vallan määrää on hajautettava useammille ja puolueorganisaatioiden toiminta avoimeksi ilman taloudellisia sidonnaisuuksia.


Näin on kauan toivottu, mitään ei ole tapahtunut.
muokattu: 12.10.2024 10:43
Kari Rautiainen 12.10.2024 15:59

Mites tää menee? Heikki sanoo että johtajia liikaa, ja Harri haluaa hajauttaa valtaa…

Harri Halinen 12.10.2024 21:30

Tarkoitin useampia eri henkilöitä nykyisin samojen päättäjien asemasta vastaavissa eri organisaatioissa (kunta, valtio, hv-alue).
Olen isompien kokonaisuuksien ja organisaatioryhmien kannalla. Samalla isommat vastuut.
Turhat organisaatiotasot kokonaan pois.
Tarkkaan harkittava esim. vastuuttomien apulaisjohtajien tarpeellisuutta.
He ovat vain käytännössä henkisiä vastuunjakajia useammalla tavalla sotkemassa todellista vastuuta epäonnistumisista.
Johtaja on vastuussa tai ei ole johtaja ollenkaan.
Johtajalla tulee olla esim. päälliköitä tai esihenkilöitä työnjohtamista varten riippuen yrityksen laajuudesta. Isoilla niitä enemmän pienellä ei yhtään.
Nämä asiat eivät ole kuitenkaan nimikkeestä riippuvaisia.
Toimitusjohtaja yrityksessä on lopullisessa vastuussa onnistumisessa ja epäonnistumisessa.
Minäkin ollessani myyntijohtaja johtamaani ryhmään kuului yli kymmenen henkilöä, mutta kaikki ilman alaisia.
En vastannut yrityksen tuloksesta, en tuotannosta, vain oman ryhmäni itse tekemäni ja yhtiön hallituksen hyväksymästä budjetista tuottoineen ja kuluineen.
Alunperin keskipitkä tavoite oli sovittu: Yrityksen myynti.
Olin kahdessa eri yrityksessä samassa tehtävässä, molempien myynti onnistui hyvin ja omistajat hyvillään onnistumisesta kun kaikki eri alojen vastuulliset onnistuivat työssään.

Kari Rautiainen 12.10.2024 21:42

Näin se kulkee. Me aloteltiin kioski 1997 ja tavoite 5 vuotta, hallittu exit, ja tili taskuun.

Ei onnistunut. Kohdassa 5 vuotta, kukaan halunnu myydä. Eikä kohdassa 10v. Eikä 15. Eikä se ole myyty vieläkään. Tuli liian hyvä siitä.

Toivo Koistinen 13.10.2024 08:01

Heikki puhuu asiaa. Miksi perustaa hyväpalkkaisia virkoja poliitikoille, kuten tuo LAPHA. Siellä on ensimmäisen kauden riidelty, mitä pitäisi tehhä, ja siinäpä se.
Palkka juoksee...
Aikanaan lopetettiin läänin hallitukset kun katsottiin, että on turhaa byrokratiaa kuntahallinnon, ja valtion hallinnon välillä, ja samoja poliitikkoja oli kuten nyt kuntien hallinnoissa, ja eduskunnassa.
Nythän jo kun tulee uudet LAPHAvaalit puhutaan, etä kieletään samojen poliitikkojen osallistuminen kaikkiin kolmeen hallintoon, koska katsotaan ettei riitä aika osallistua kaikkiin konklaaveihin.
Siinähän aukeaa lisää sitten poliittisia virkoja.
En vaan millään ymmärrä miksi ei kuntahallinto, ja valtion hallinto kyennyt hoitamaan tuota terveys asiaa, vaan piti perustaa uusi poliittinen konlklaavi siihen.
NOJJOO minnoon tätä sama asiaa jankuttannu jo kokoajan kun tuo asia perustettiin, mutta kuten aina kansan ääni kuuluu vain vaaleissa äänestäissään. Muuten se jää poliitikoilta unholaan.
Taininnoo, onhan sitä vaalimakkaraa, ja herssoppaa tarjolla vaalien alla kansalle ilimatteeks. Niija vaalejahan alakaa ollakki jo melekoseen.
On eurostovaalit, eduskuntavaalit, LAPHAvaalit, kuntavaalit. Paljonkohan Suomesa herssoppaa kansa litroissa saa vaalien aikana naamaansa.
Tp

Petteri Haverinen 13.10.2024 13:27

Enemmän huolettaa eduskunnassa tehdyt päätökset…

Harri Halinen 13.10.2024 14:25

Minua ei niinkään huoleta 200 kansanedustajan, avustajien ja siellä työskentelevien viranhaltijoiden kuin kansalaisten turvallisuus ja elämisen laatu.

Toivo Koistinen 13.10.2024 15:01

Juuri nin, kuten sanoit Harri.
Nykyistä maaailmamenoa kun kahtelee, ja vaikka noita euroopan maiden mielen ilmauksia, missä ikkunoita säretään, autoja poltetaan, niin tuo täällä kommenttia paljon herättänny eduskuntatalon maalaus urakka on hyttysen ininää siihen verrattuna, vaikka olen sikäli, että se ei ollut hyvä.
Siinä minusta pilattiin hyvää asiaa, eli maailmantäekeintä asiaa rauhan jäläkiin meillä, ja maailmassa.
Mutta tuo kun jo Suomessakin kaupungeilla, ja jopa kouluissakin pyssy paukkuu, ja puukko heiluu, ja jälki näkyy, ei aiheuta vanahalle äijänkäppänälle turvallisuuden tunnetta, kun joutuu liikuskelemaan itekki kaupunkiasioilla.
Niinja koska se anargia leviää maanteille, ja maaseuduille... Ei hyvä, mutta mutta minkäs tehet.
Ellei varaa hirvituhoa sänkyn vierelle, ja rantalenkille. Siinä on peli, että niin kovaa karjua ei ole, eikä tule, että uhoo, kun kattelee sen väärää päätä.
Tp

Sirpa Eskelinen 13.10.2024 17:40
Harri Halinen

Minua ei niinkään huoleta 200 kansanedustajan, avustajien ja siellä työskentelevien viranhaltijoiden kuin kansalaisten turvallisuus ja elämisen laatu.

Halisen kommentin luettuani, palaan aloitukseeni:
https://www.karavaanarit.fi/etuteltan-puheet/matkailu-kotimaassa/eduskunnan-turvallisuus-huolettaa/

Sirpa

Harri Halinen 13.10.2024 18:26

Vornanen alan aloitteen tekijänä on asettanut itsensä monenlaiseksi kohteeksi.
Hänen on päästävä esille keinolla millä tahansa, ehkä seuraava kausi kiinnostaa kun monet innostuvat hänen esilläolostaan.

Toivo Koistinen 13.10.2024 19:15

Eduskunnan turvallisuuden voi hoitaa vain hallitus, ja eduskunta yhteistyössä keskenään, koska heillä on ainoana siihen mahdollisuus lakiteitse, ja keskinäisin sopimuksin.
Hallinnon tehtävä minusta on myös pyrkiä lakiteitse huolehtimaan kansalaisten turvallisuus.
Tosin siihen vaaditaan myös meidän kansalaisten tuki, elikkä itsekukanenkin voi lopettaa laittomien toimien tekemisen.
Näin se on, eikä muuksi muutu.
Tp

Kari Rautiainen 13.10.2024 19:35

Näyttää siltä että uhat eduskunnalle löytyy sisältäpäin. Toisaalta onhan se kiva kun puolueella on omasta takaa sekä rikolliset että poliisit.
Voiko muuten persusmista toipua tai peräti parantua. Vakava tilahan se on kyllä…

Sirpa Eskelinen 13.10.2024 20:10

1908 syntynyt isäni, joka oli 14-vuotiaana karannut merille ,oli maailmansotien välissä kiertänyt maailmaa melkoisen laajasti.
Hän opetti meille tytöilleen, että ismit, univormut ja kaikenlaiset jäsenkirjautumiset sitovat ihmisten vapaata ajattelua.

Hän ei varsinaisesti kieltänyt erilaisiin yhteisöihin sitoutumista, mutta muistutti toistamiseen siitä, että jokaisella ihmisellä on velvollisuus ja oikeus hakea tietoja kaikenlaisten rajoitteiden ulkopuolelta.

Kunnioitan isäni muistoa
Sirpa


Mitähän mieltä hän olisi julkisen terveydenhuollon särkemisestä, kun se juuri saatiin rakennettua ? Tai mitähän mieltä hän olisi eduskuntalon pylväiden sottaamisesta ? Jommassa kummassa kummallisuudessa kuolee paljon ihmisiä.
muokattu: 13.10.2024 20:14
Toivo Koistinen 14.10.2024 06:38

Nuo rikolliset, ja poliisit ovat sinne päässeet kansan luvalla. Kansalaisten puoluekannat, puolue valinnat, ja äänestys päätökset ovat heidän oma suvereeninen valintaoikeus.
Tp

Kari Rautiainen 14.10.2024 08:39
Toivo Koistinen

Nuo rikolliset, ja poliisit ovat sinne päässeet kansan luvalla. Kansalaisten puoluekannat, puolue valinnat, ja äänestys päätökset ovat heidän oma suvereeninen valintaoikeus.
Tp

Kansan luvallapa tietysti. Osalla äänestäjistä sama tauti.

Toivo Koistinen 14.10.2024 08:57

Kyllä. meitä tolloja on paljon, joilla ei ole sitä älyn poikasta kertynny umpiluun sisään.
Olen tosin kysyny teiltä viisailta karavaaneilta, ja muuallakin, kuka olisi se hyvä kansaa edustava ehdokas, ja mikä puolue on se aito kansan puolue, mutta vielä ei ole kerrottu..
Tp

Kari Rautiainen 14.10.2024 09:57
Toivo Koistinen

Kyllä. meitä tolloja on paljon, joilla ei ole sitä älyn poikasta kertynny umpiluun sisään.
Olen tosin kysyny teiltä viisailta karavaaneilta, ja muuallakin, kuka olisi se hyvä kansaa edustava ehdokas, ja mikä puolue on se aito kansan puolue, mutta vielä ei ole kerrottu..
Tp

On se kerrottu. Se on se jonka itse parhaaksi koet juuri sinulle.
Vähä niinkun kysyisit mikä automerkki on paras. No ei ole. Tai on. Riippuu niin monesta…
Kuulostaa vaaralliselta. Jos saatas yhteisesti päätettyä mikä auto tai puolue on paras, niin niitä muita ei tarvittas ollenkaan. Mihin tämä johtaisi. Katoppa maita joissa yksipuolue järjestelmä. Tai vaikka kaksi kuten suurin vapaa demokratia tuolla lännessä.
Siis Toivo, meinaatko ruveta äänestelemään 😁

Toivo Koistinen 14.10.2024 10:16

On kerrotu, ja olen tosiaan koettannu äänestää häntä, joka minusta on se hyvä, mutta pieleen on mennyt. No EskoJuhani Tennilä oli kansan mies, mutta onjo ollut poissa niistä karkeloista jo kauan. Soinia äänestin kerran, kun uhosi, että jos olen hallituksessa, ja ulkoministeri, niin sillon erotan EUsta, mutta mitenkäs kävi
No puoluehan on, että äänestä mitä äänestät, niin mitenkäs käy.
Hallituksissa on sen jäläkin, kun presitendin valtaoikeudet riisuttiin ollut kai jokinen puolue, ja onko mennyt hyvin.
Kylläse niinvain on, että kaiken sotimisen, ja sotkun takana on ihminen.
Eurostovaaleisa kerran äänestin, kun kysyttiin haluatko että Suomi liittyy. Sanoin EI, enkä sen jäläkiin ole asiaan sekaantunnu. Soinin mokani jäläkiin en eduskuntavaaleissa, koska en ole keksinny kuka on hyvä.ja pitää vaalilupauksensa, ja se on siinä. Riittää kun maksan veroni, eli noille poliitikoille osani palkasta.
Kuntavaleissa äänestän, kun tunnen vielä porukkaa, mutta olen sinäkinmieltä, että kun noita maakuntahallintoja on, nin lopettasivat kunnat, ja mentäisiin maakuntahallintoon.
Tp

Ari Kuusisto 14.10.2024 15:33

Onko se sitä persunismistä hybridivaikuttamista mahdollisesti parhaimmillaan tai pahimmillaan kun on sekä poliisi että rikollinen samassa persoonassa.
Kysymykseen mikä on paras kansanedustaja, vertaus tuohon autoon oli hyvä Karilta, samoin molemmissa asioissa pätee että mihin käyttöön.
Esimerkiksi , parantamaan lakeja ja moittimaan vanhoja vai rikkomaan niitä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.