ALKAA MONEN SIETORAJA OLLA TÄYNNÄ DIESEL KÄYTTÄJIEN SYRJINNÄSTÄ TÄSSÄ MAASSA
Jari Siltala
10.03.2022 18:20
Kävin kääntymässä huoltsikalla.Alkoi sapettaa,pyörryttää sekä hämästyttämään ja ihmetyttämään ilmiö joka on riistänyt meitä diesel autojen käyttäjiä nyt jo vuosikymmeniä.Eikö tämä käyttövoimaverolla kuppaus ja kiskonta voisi nyt jo vihdoin loppua muinaisjäänteenä ?
polttoainevero #diesel #käyttövoimavero
https://youtu.be/hB7YloI1rvY
Sepeteus Vaari
10.03.2022 18:47
Vaihda bensa kulkuneuvvo.
Tai sähkö.
Timo Haapanen
10.03.2022 19:22
Putiniahan tämä. Loppuu aikanaan
@timppa
Ari Kuusisto
10.03.2022 19:36
Ei tietysti paljon lohduta mutta,
Ruotsalaisilla litrahinta 2,54€.
IS 8.1.2021
"Esimerkiksi dieselmoottorisen pikkupakun verotus on saattanut verraten lyhyessä ajassa nousta karkeasti reilusta sadasta eurosta lähemmäs tuhanteen euroon vuodessa."
Sepeteus Vaari
10.03.2022 20:06
Ari KuusistoEi tietysti paljon lohduta mutta,
Ruotsalaisilla litrahinta 2,54€.
IS 8.1.2021
"Esimerkiksi dieselmoottorisen pikkupakun verotus on saattanut verraten lyhyessä ajassa nousta karkeasti reilusta sadasta eurosta lähemmäs tuhanteen euroon vuodessa."
Minkälainen paku on niin kuin kysessä?
Ari Kuusisto
10.03.2022 20:29
Lätt lastbil Volkswagen Crafter till exempel.
Sanoi ruottalainen.
Totalvikt (kg): 3500
muokattu: 10.3.2022 20:34
Mikko Tamminen
10.03.2022 20:42
Nissan NV200 asuntoauto 249e/vuosi!
Jyrki Vuolahti
10.03.2022 22:05
Vaunun veturina MB GLK, käyttövoimaveroa rouhee 600€/vuosi ja ajoneuvovero päälle, yhteensä noin 750€/vuosi. Näin tässä sarvikuonojen maassa...
Toivo Koistinen
11.03.2022 06:38
Eitämä ihan meihin tiisselimiehiin rajotu. Vaikka kun terveys asioissa eilissä piti ajella toistasataa kilometriä, ja nyt pitää mennä kirkolle nyrkkiä viemään lääkäriin, niin laskeskelin, että sitikkaparka nielee, yhteensä n 25 ööriä löpössä
Polttoöljy viimekesästä on kallistunut puolella. Lannotteiden hinnat on nousseet, ja tuon takia nousee, siittä yara pitää huolen.
Karjatiloja lopettaa, kun kannattavuus on kaatunut tuotantokustannuksiin, kuten sukulais nuorimies, että aikoo lopettaa karjanpidon, ja lähteä muihin hommiin, kun ei kannata talkoilla.
Samoin viljan viljelyn kustannuskset. Se tulee meillä kuluttajilla näkymään ruokalaskussa.
Tosin hyvänä piti kun ratioa puhu äsken sitä, että kun ei kannata lihaa kasvattaa, niin kasviksen syönti lisääntyy, pihtiputaan papalla, ja mummolla, kun muuhun ei ole varaa, näin karrikoiden sanottuna.
Tulleeko sitten se venäläistyylin maaseutueläminen, eli julmat kasvimaat pihoille, ja sieltä ruoka.
Maailman ainoo viisas mies Niinistö keskustele Putinin kansa puhelimella, koska katsoo, että kuiten kannataa olla puheyhteys.... (Siihen kaheliin, ei nin sanonut, mutta minä.)
Perhana kun piti se kahden kauden laki tulla presidenttiin.
Tp
Lauri Niittynen
11.03.2022 06:48
Jos käyttövoimaverosta luovutaan ja siirretään se dieselin hintaan, taitaa diisseleitä saada ostaa halvalla sen jälkeen ja matkailuautotkin seisovat vain pihoilla. Seisovat ne kai jo nytkin eli käyttövoimaveroa ei tarvitse maksaa. Toki käyttövoimaverosta voitaisiin luopua kokonaan ja rahoittaa puuttuva osuus säästämällä valtion menoista. Kehitysapu on jo niin moneen kertaan leikattu ajatuksissa, että täytynee leikata puolustusmenoista seuraavaksi.
Öljyyn liittyen oli hauska uutinen norjalaisista, kun he rikastuvat koko ajan yhä enemmän. Antavat pois käyttökelpoista ja arvonsa säilyttävää ja nostavaa öljyä ja saavat tilalle liki arvotonta rahaa, jonka käyttökelpoisuudesta ei ensi vuonna tiedä. Siinäpä on viisasta rikastumista.
Jari Siltala
11.03.2022 07:16
Jari Siltala
11.03.2022 07:16
timppa loppuis vaan pian ?
Toivo Koistinen
11.03.2022 07:43
Sevan on sikäli, että velkarahalla vaikka korottomallakin toistaseks elävän valtion maholissuudet laskea noita tasaveroja on pikkusen hankalaa puuhaa.
Palkkaveron rajuun nostoon ei näy kannatusta isommin olevan. Tosin voisihan bensaveroa nostaa roimasti, ja tiisseliä laske, mutta mikäs äläkkä siinä syntysi pensamiehien taholta, kun se alakasi olla yli kahen ja puolen öörin.
Kumpi parempi
Kylläse näkyy jo ruokalaskusa tämä touhu, ja juur eilissäkö töllössä puheli autoyrittäjä, että ei ole hyvä nyt. Pitäisi valtion tulla apuun. Mutta kun sitä avun tarvihtiaa aina enemmän on koputelemesa valtion kontuurin ovella, nin mitä tehhä.
Taitaa sinä olla valtiolla höpöautoilun huoli pienintä.
Tp
Jori Järvinen
11.03.2022 07:45
Timo HaapanenPutiniahan tämä. Loppuu aikanaan
@timppa
Kyllä tätä sotkua siivotaan ja seurauksia maksetaan pitkään vielä sodan päättymisen jälkeenkin.
Timo Haapanen
11.03.2022 08:33
Maksetaan nyt vaan. Valitukset voi osoittaa Putinille.
@timppa
Tapani Pokkinen
11.03.2022 09:02
Nyt ei ole aika matkailla, korkeintaan siellä omalla pihalla.
Martti Nousiainen
11.03.2022 09:43
Kaasujalkaa keventämällä säästyy jopa 3 l satasella.
Tapani Pokkinen
11.03.2022 10:16
Martti NousiainenKaasujalkaa keventämällä säästyy jopa 3 l satasella.
Nopeuden lisäksi tuuli on erittäin merkittävä matkamökin kulutuksessa.
Viime keväänä ajelimme kovassa vastatuulessa kotoa Uljuan altaalle pilkkimään. Auto näytti 90km nopeudessa kulutukseksi huimat 12.4L.
Seuraavana iltana tuuli yhä jatkui samasta suunnasta ja kotimatkalla koko reissun keskikulutus putosi 9.1L
Toinen mikä ainakin Fiatin kulutukseen talvella vaikuttaa on moottorin lämpötila, etenkin tälläiseen uudelleen ohjelmoituun 2.3L moottoriin, on jäähdytyveden lämpötila. Nyt talvella pitää pakkasilla sulkea koko keula, että moottori pysyy ihannelämpötilassaan, noin 88 astetta, muutoin kulutus nousee ainakin sen 2l 100km.
Sirpa Eskelinen
11.03.2022 16:21
Hauska, mutta onneksi täysin harmiton juttelurinki, tämäkin.
Olisin toivonut, että naapurin mököttävä pikkupoika uskaltautuisi nauramaan itselleen.
Tädeillä, äideillä ja isoäideillä on lupa olla toiveikkaita!
Sirpa
Jari Siltalalle: Kuulemme huutamattakin. Tiesithän, että isoilla kirjaimilla kirjoittaminen tarkoittaa huutamista.
muokattu: 11.3.2022 16:22
Martti Nousiainen
11.03.2022 17:10
Kyllä Jari varmasti tietää sanomattakin, fiksu tyyppi kun on.
Joskus vaan pitää huutaa, ...kele!
Jari Siltala
11.03.2022 17:37
Martti siitä fiksuudesta niin tiiä ,kuten totesit joskus se huudattaa.Muurari kun olin työelämässä ,niin unissani olin ulvonut kuin susi tiesi vaimo kertoa.Antoikin lempinimeksi "Ulvova muurari ".Ootteko muuten ladannut sellaisen sovelluksen puhelimiinne kun Tankille.Fi ? Se löytää edullisimmat tankkauspaikat,voi olla näinä aikoina jopa kovin hyödyllinenkin.
Martti Nousiainen
11.03.2022 19:12
Tankille sovellusta olen käyttänyt aika ajoin ja ajon aikana, silloin kun vaimo ajaa.
Martti Vallius
11.03.2022 20:22
Kyllä täytyy ihmetellä tällä Suomessa näinä päivinä on nostettu polttoaineen hintaa,
vaikka raakaöljyn hinta on jonkun verran laskenut eilen torstaina ja tänään perjantaina, mutta pumpulla sei näy kuin hinnan nostona.
Tänään lueskelin Aftonbladetia siinä oli artikeli että tänään pumppuhintoja on laskettu esimerkiksi diesel 1,85 Skr maksoi vähemmän koska raakaöljyn nintta on hieman laskenut.Ei se tietysti ole paljon mutta.tarkoitan sitä että Suomessa oteteen kaikki hyöty irtti pitkän aikaa vaikka mailmanmarkkina hinta laskee tämä on sitä lailistettua rosvousta.
Harri Halinen
12.03.2022 09:47
Kai dieselkuppaamiseksi on luokiteltava myös muut asiaan liittyvät verot kuin pelkkä mainittu:
Bensiinin polttoainevero 75,94 snt/l
Diesel (yleisin) 54,20 snt/l.
Miten se kuppaaminen bensiinin käyttäviä kohtaan tässä asiassa?
Veli-Pekka Merikallio
12.03.2022 10:35
https://www.vero.fi/yritykset-ja-yhteisot/verot-ja-maksut/valmisteverotus/nestemaiset-polttoaineet/verotaulukot/
Tuosta ne näkyy kerralla kaikki, prosentit kertovat eniten, koska hintahan vaihtelee, veroprosentit kiinteät, vuodeksi sidotut.
Mauri Laukkanen
12.03.2022 12:14
No nyt erottuu nuo köyhät karavaanarit rikkaista,eli hyvä asia mersu miehille?.
Sirpa Eskelinen
12.03.2022 14:37
Mauri LaukkanenNo nyt erottuu nuo köyhät karavaanarit rikkaista,eli hyvä asia mersu miehille?.
Köyhyyttä voidaan määritellä monella tavalla.
Henkinen köyhä näyttää liikuttelevan maailman rahoja ja rajoja, ja kyykyttää kohta meitä kaikkia ihan vaan siksi, että miehillä on tapa määrittää onnellisuuttaan rahavaroillaan.
Äidit, isoäidit, sisaret, tädit ja tyttäret välittävät vain siitä, että meillä ihmisillä olisi hyvä elää tässä maailmassa.
Sirpa
Martti Nousiainen
12.03.2022 14:47
Oli miten oli, mutta erikoisesti kannattaisin, että vesijettien bensiinille tuplataan sekä hinta että verot.
Sirpa Eskelinen
12.03.2022 15:45
Yksikään jäsenmaksunsa maksamaton ei voi kertoa omaa mielipidettään, ei edes puolisonsa jäsenmaksulla.
Toki raha puhuu rahan puolesta, mutta me voimakkaat ihmiset voimme puhua omasta puolestamme,- ainakin niin kauan kuin uskallamme.
Sirpa
Keskustelemme, tietysti, kotimaamme matkailusta.- Voimmeko vaikuttaa, mikä on kotimaamme ?
muokattu: 12.3.2022 15:46
Jari Siltala
12.03.2022 21:12
HUUTAMINEN TEHOS.Kovin on montaa mielipidettä aiheesta ja vähän vierestäkin.Hauskaa porukkaa ja taas joku karavaanareista dokkaria kirjoittava saa tästäkin ketjusta jotain opukseensa ?
Petri Ahonen
12.03.2022 21:49
Kohtuullisen korkeat ovat vero-osuudet. Vielä kun noihin veroihin lisätään liikevaihtovero, eli se kuuluisa veroa verolla. Ei ole ihme, ettei nykyhallitus mielellään laske vero%, koska valtion kassaan kilahtaa varmaankin jo 8miljardia pelkkiä polttoaineveroja. Eräällä jalostamolla puolestaan ollaan murheissaan siitä, että taas joudutaan pohtimaan, minne ihmeeseen kaikki polttoaineen myynnistä tulevat miljardit laitetaan. Varmaan joku ylimääräinen osingonjako voisi olla paikallaan.
Toivo Koistinen
13.03.2022 08:48
Petri. Ettäkö mihin ne miljardit laitetaan. No se riippuu keltä kysyy. Sijoittaja, jolla on näitä sen yhtiön osakkeita salkussaan, niin hän sanonee. Ilmanmuuta lisäosinko maksuun, ei hinna alennukseen, ja ei pane pahakseen, jos yhtiön osakkeen arvo nousee.
Raha ratkasee nykyään kaiken... Vielä. Kämmen nousee, kämmen nousee.
Tp